Paleo sakk -szelet

Gyerkőceim egyik kedvenc süteménye, ha nem a leg....Régóta készülök arra, hogy egyszer "mentesítem" és szafisítom, de eddig nem vettem rá magam. Ma megtört a jég. :)



Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/

Paleo sakk -szelet

Hozzávalók egy kb. 32x 22 -es téglalaphoz:
Fehér tészta:
3 dkg kókuszolaj (ezt használtam)
200 gramm víz
3 tojás (az enyémek nagyobbacskák voltak, így ha pici, mehet bele a 4 is)
csipet só
1 csapott mk. szódabikarbóna
1 tk citromlé
5 gramm négyszeres erejű édesítő (ezt használtam) el is hagyható
20 dkg Szafi Reform süteményliszt

Fekete tészta:
3 dkg kókuszolaj (ezt használtam)
200 gramm víz
3 tojás (az enyémek nagyobbacskák voltak, így ha pici, mehet bele a 4 is)
csipet só
1 csapott mk. szódabikarbóna
1 tk citromlé
5 gramm négyszeres erejű édesítő (ezt használtam) el is hagyható
18 dkg Szafi Reform süteményliszt
2 dkg zsírszegény natúr kakaópor (ezt használtam)

Házi cukormentes sárgabaracklekvár
10 dkg paleo (vagy diéta szerinti) csokoládé (ennek hiányában kakaópor, édesítő, olaj és víz)

Az olajat felolvasztjuk, elkeverjük a vízzel, tojásokkal, citromlével. A száraz alkotókat összekeverjük, majd hozzáadjuk a tojásos masszához. Sütőpapírral fedett tepsiben egyenletesen elsimítjuk a tésztát.

170 fokos előmelegített sütőben 23-25 perc alatt kisütjük. Míg a világos tészta sül, bekeverjük a kakaósat, a fehér piskóta kisülése után, míg az hűl, megsütjük a sötétet is. Mindkettőt kihűtjük.

A világos tésztát megkenjük a lekvárral.

Erre ráhelyezzük a sötétet és azt is megkenjük.


A rövidebb oldallal párhuzamosan középen kettévágjuk.


Az egyik felét a másikra helyezzük.


Ujjnyi vastag csíkokat vágunk belőle. (Számomra ez a legnehezebb része..hogy egyforma, egyenletes maradjon)


Lefektetjük, megkenjük lekvárral. Erre ráhelyezünk egy másik csíkot, arra figyelve, hogy a színek ellenkező sorrendben kerüljenek rá, azaz a levágott szeletet megfordítjuk. Minden szeletet megkenünk lekvárral.


3 vagy 4 szelet kerüljön egymásra, utána kezdjünk új rudat. Nekem 2 lett ebből az adagból.


A csokoládét felolvasztjuk és bevonjuk vele a hasábokat, minden oldaláról. Alaposan lehűtjük, utána szeletelhető.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések