Sajtkrémes óriáscsiga

Vagy tekercs...De mindegy is, a lényeg, hogy brutálisan finom és megint egy látványos formázási technika (szintén egy hajnali netkóborlás eredménye). Sajtkrémmel töltöttem meg, de ez csak a kezdet, van még pár elképzelésem. A lényeg, hogy a "töltelék" sűrű legyen.




Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/

Sajtkrémes óriáscsiga

Hozzávalók:
210 gramm víz
40 gramm almaecet (ezt használtam)
4 dkg só
10 dkg Szafi Free Expressz lisztkeverék (vagy világos puha kenyérliszt)
10 dkg Szafi Free lángos lisztkeverék

A száraz és folyékony alkotókat elkeverjük külön, majd tésztát gyúrunk. 5-10 perc pihenő után kb. 4-5 mm vastagságú téglalapot nyújtunk belőle. A pihenő alatt elkészítjük a tölteléket, ehhez én msot összekutyultam 1 tömlő vegán natúr sajtkrémet, pici vizet, sót és sörélesztőpelyhet.




A krémet nyomózsákba vagy zacskóba kanalazzuk és a rövidebb oldalra csíkot nyomunk belőle. Felhajtjuk, hogy a krém teljesen a tészta fedésébe kerüljön, majd még egy félfordulat után a töltött csíkot levágjuk. Így járunk el a teljes tésztával.


Az egyes csíkokat csigaformában feltekerjük, a következő darabot mindig hozzádolgozzuk az előző végéhez. Célszerű ezt már azon a sütőpapíron végezni, amin sütni is fogjuk. (Bár nem lehetetlen átemelni kerek formába, ahogy az édessel meg is tettem, így könnyebb.)

Nekem maradt sajtkrém, azt rákentem a tetejére, arra reszeltem növényi sajtot.





190 fokos előmelegített sütőben 40 perc alatt sült meg. Ha kihűlt, szépen tortamód szeletelhető.









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések