A helyzet most...

Szaladós délelőttünk volt: reggel elindítottuk a nagyokat, ami most a szokásostól eltérően elég könnyen ment. Utána gyorsan elkészültünk mi is és elsőként célba vettük az én házidokimat. Anyukám már ott várt, szerencsére nem is voltak előttünk (mindenkit otthon tartott ez a fantasztikus idő...). Gyorsan túlestünk a vizsgálaton, egészségesek vagyunk, meg is kaptuk az oltást. H1N1 ellen a bal, szezonális ellen a jobb karba. Alig éreztem, semmi nyoma jelenleg sem.

Mivel itt a vártnál hamarabb végeztünk, volt még bő 3/4 óránk a gyerekorvosnál való jelenésünk előtt, 3/4 10-re volt időpontunk. Kényelmesen bevásároltunk, lófráltunk a Rossmannban, de még így is jó 20 perccel korábban megérkeztünk. Persze sokan voltak, csúszás is volt, így csak 10-kor hívtak be minket. Sajnos Zsombi ugyanott tart, mint pénteken, leszámítva, hogy láza nincs, de ugyanúgy zörög, hörög, szóval Annanéni kedden újra meg akarja hallgatni, addig is megy tovább a terápia, további gyógyszerekkel kiegészítve.

És H1N1: bár az első percekben arra hegyezte ki a diskurzust, hogy az én gyerekeim nem betegesek (akkor ki, ha Zsombi nem...?), miután látta, hogy viszonylag szilárd az elhatározásom, onnantól kezdve csak az oltásról beszéltünk. A lényeg, hogy ő is-mint a saját orvosom is-azt mondja, ha már oltunk a H1N1 ellen , akkor együtt a szezonális ellen is tanácsos. A helyzet kicsit bonyolulttá vált, ugyanis-bár én úgy mentem oda, hogy Zsombort kihagyjuk-ő azt mondta, hogy nyugodtan olthatjuk. (Annyira nem lepet meg, váltottam néhány emilt neves infektológusokkal, a saját helyzetünket felvázolva és mindegyik javasolta a kicsinek is a szurit.) Szóval a nagyok ingyen kapják a Fluval P-t, de a szezonálist nem, Zsombi viszont egyiket sem kapa ingyen. Azaz csak kapnák a nagyok, ha lenne oltóanyag, de jelenleg nincs, talán a jövő hét elején. Felvetettem, hogy engem nem érdekel, kiváltom patikában a nagyoknak is, de azt mondta, várjak keddig. Kedd fél 10-re kell vinnem mindhárom manót. Zsombinak-ha meggyógyul-elsőként a H1N1 ellenit akarja beadni, rögtön kedden, ugyanis utána következő hét csütörtökön kapja a 18 hónapos korban esedékes kötelező oltást. Legalább 1 hétnek el kell telnie közöttük, de így belefér. Viszont mint megtudtam, a gyerekek nem kaphatják meg egyidejűleg a két influenza elleni szurit, mint a felnőttek, de a kötelezőhöz már hozzácsaphatja a szezonálist. Emiatt viszont csúsztatjuk a bárányhimlő elleni oltást, amit a kötelezővel kapott volna most meg. A nagyoknak viszem a szezonális oltást, de ha addigra lesz ingyenes H1N1 oltást, akkor azt kapják meg ők is kedden, a másik megy a hűtőbe és 1 hétre rá megkapják. Szóval jól megbonyolítottuk a dolgokat.

Innentől kezdve viszont be kellene zárnom a füleimet és semmilyen oltással kapcsolatos hírt nem kellene meghallanom...


Megjegyzések

Reni üzenete…
én még mindig ott tartok,hogy nem oltatunk.de félek is,hogy biztos jól döntöttünk e. annyira nehéz :(

remélem Zsombi jobban lesz már keddre
Dia üzenete…
Igen, nagyon nehéz helyzet, mivel teszel jót nekik...
noracska üzenete…
Én beoltattam mind a hármat (taknyosan, köhögősen is beadták nekik), a legkisebb anyatejen át kapja a védelmet... Mostantól legalább tőlünk nem kapják el mások az influenzát... Szóval hajrá! És a fiúk baromi büszkék voltak magukra, hogy nem sírtak...
Dia üzenete…
Egyre biztosabb vagyok benne, hogy ez a jó döntés. Csak a kicsi miatt aggódom picit...De nem lesz baj és kész...

Népszerű bejegyzések