Csicsókanudli

Gnocchinak indult, végül nudli készült. A tészta galuskasűrűségű lett és több lisztet nem akartam hozzáadni, így kanállal szaggattam a lobogó sós vízbe, de úgy éreztem, ez a lényegen nem sokat változtat. Mivel azonban gnocchi volt az eredeti elképzelés, nem sima tojás-liszt alapú a nudlim, hanem a krumplit kiválóan helyettesítő csicsóka került bele.

Ha minden igaz és alaposan kutakodtam, akkor a csicsóka paleolit alapanyag egy ideje, bár korábban nem volt az. Nem a krumpli rokona, hanem a napraforgóé; cukorbetegek, fogyni vágyók számára örömteli hír, hogy inulin található benne, így alacsony a glikémiás indexe;  rengeteg vitamint tartalmaz; ezen kívül a benne található rostok a bélrendszerünk jótékony baktériumait táplálják, szóval összességében jó kis zöldségről van szó. Az ára sem horribilis és nem is nehéz hozzájutni. Azonban vigyázat: nagy mennyiségben komoly szélgörcsöket tud okozni, így kis mennyiséggel érdemes kezdeni a vele való közelebbi ismerkedést.


Nudli csicsókából és maglisztekből

Hozzávalók (2 személyre):
20 dkg csicsóka (pucolt állapotban)

1 tojás
3 púpozott ek. gesztenyeliszt
3 púpozott ek. lenmagliszt
1 ek. kendermagliszt
(a kívánt sűrűség függvényében lehet még tenni hozzá liszteket, akár másféléket is, a tojás nagysága, a csicsóka levesessége is befolyásolhatja a hozzáadandó liszt mennyiségét, a lényeg, hogy jó galuskasűrűségű tésztát kapjunk)

A csicsókát meghámozzuk, daraboljuk, enyhén sós vízben puhára főzzük, majd áttörjük. Amikor kihűlt, hozzákeverjük az egyéb hozzávalókat, a fent írtak figyelembevételével.

Nagyobb lábasban vizet forralunk, majd beleszaggatjuk a tetszőleges nagyságú, formájú nokedliket, én mokkáskanállal tettem ezt.

Íme a végeredmény, mi egyszerű paradicsomos szósszal ettük.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések