Meggyesmákospite

Ehhez hasonló receptet már közzétettem, ez van, megszerettem a mákot én is. Kedvelem, hogy jól passzol sokféle gyümölcshöz, hogy helyettesíteni tudom vele a lisztet (a darált mákkal is, bár ez a sütemény most máklisztet tartalmaz) és tényleg sokféleképpen elkészíthető.

Amikor különösen gyorsan össze akarok dobni valamilyen süteményt, vagy számomra kisétkezésként (sőt, akár reggeliként is, bár én akkor nehezen állok rá édes íz fogyasztására, de ez az én "bajom") is szóba jöhető ételféleséget, akkor gyakran nyúlok ehhez az alaptésztához. Ezerféle módon, sokféle liszttel, gyümölccsel, olajjal stb. variálható, igazából még soha nem okozott csalódást. Éppen emiatt most kicsit bajban is vagyok, mert ezt már rég nem méregetem készítés közben, csak ráérzés-és nézés alapján adagolom ki a hozzávalókat, de azért megpróbálom rekonstruálni a történéseket és relatíve pontos mennyiségeket közölni. :)

Meggyesmákospite

Hozzávalók:
1 pohár natúr joghurt
fél pohár mákolaj
4 tojás
10-15 dkg cukorpótló
3 pohár liszt - jelen esetben csak és kizárólag mákliszt
1 tk. szódabikarbóna
60-70 dkg meggy

A joghurtot, olajat, cukrot, tojások sárgáját habosra keverjük, majd hozzáadjuk a máklisztet, amit előzőleg elkeverünk a szódabikarbónával. A felvert tojásfehérjét óvatosan a masszába forgatjuk.

A tésztát sütőpapíros, közepes méretű tepsiben borítjuk és gazdagon teleszórjuk a magozott, lecsepegtetett meggyel, amit ízlésünk szerint egy kevés fahéjjal is megszórhatunk.

180 fokos sütőben sütjük, kb. 30 percig, de egyébként tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült-e.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések