Édesköményes-kolbászos-paradicsomos tészta

Bizonyára már írtam, de csak ismételni tudom magam: nagyon szeretjük a tésztaféléket. Így a péksütemények, kenyerek mellett ez a másik érvágás számomra. De ma már ennek pótlására is kínálkoznak különféle lehetőségek, melyek - bár természetesen nem hozzák a hagyományos tészták élvezeti értékét - az én immáron közel 1 éve átprogramozott agyammal átvették a korábbiak szerepét és még szeretem is őket.  Hiszen muszáj. :)

Az egyik favoritunk a most elkészített mártás. Az érdem nem az enyém, hanem Jamie Oliver-é, neki köszönhetően évek óta rendszeresen előfordul nálunk az enyhén ánizsillatú édesköményből, a jóféle, apukám által készített házikolbászból és paradicsomból készülő feltét, a nem diétázó családtagoknak spagettivel, nekem újabban a minden mentes Nocarb tésztával. Jamie ugyan szalámival készíti, én azonban nyugodtabb vagyok az apum által gyúrt kolbászt fogyasztván. így mi mindig is azt raktunk bele.

A tetején látható pirított zsemlemorzsa opcionális, most volt itthon ch csökkentett saját, és mivel a tésztám  - többek között - szénhidrátmentes, megjutalmaztam magam a rászórt prézlivel. :)

Ahogy Jamie írja: vaskos eledel, de szerintem kihagyhatatlan, a jó minőségű száraz vörösbor pedig nem maradhat el mellőle.

Édesköményes-kolbászos-paradicsomos tészta

Hozzávalók (4 személyre)
15 dkg házikolbász
2 gerezd fokhagyma
1 kk. édesköménymag (elhagyható)
1 fej édeskömény
2 doboz hámozott paradicsom konzerv
só, bors ízlés szerint (nekem egyikből sem került bele, nem igényelte)
50 dkg tészta (ennek fele volt hagyományos, míg 25 dkg Nocarb)
3-4 ek zsemlemorzsa
olívaolaj

2 evőkanálnyi felhevített olívaolajra dobjuk az apróra vágott fokhagymát és a felkarikázott, darabolt kolbászt (és ha használunk, akkor a köménymagot is). 1 percig lassú tűzön pirítjuk, majd ha a zsiradékot kiizzadta a kolbász, mehet hozzá a szeletelt édeskömény. Fedőt rakunk a serpenyőre, 5 percig közepes fokozaton sütjük, majd hozzáadjuk a paradicsom konzerveket. Fedő alatt, közepes lángon, 25-30 percig pároljuk, sűrítjük a szószt. A végén ízlés szerint sózzuk, borsozzuk.

A tésztát kifőzzük/az útmutató alapján elkészítjük. Míg fő, kevés olívaolajon megpirítjuk a zsemlemorzsát.

Végezetül pedig tálaljuk, tészta, rá a mártás, tetejére meg a prézli. És persze a bor!!!






A képen az általam fogyasztott tésztás változat látható.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések