Sajtos rágcsa többféle magból

Ha a sajtot elhagytam volna ezekből az egyébként nagyon jól megkreált korongokból,  akkor 100 %-ban paleo eledel keletkezett volna, így viszont csak majdnem. Nem akarok nagyképűsködni, de valóban jól összekombináltam a különféle magliszteket, egyik sem volt túlságosan domináns, így a hagyományos sós pogácsára, sajtos rúdra, akármikre nagyon hasonlító puffancsok kerültek ki a sütőből.

A reformétkezésre leginkább fogékony elsőszülöttem valósággal rajongott érte, ette reggelire kiegészítésnek, uzsonnára almával, de a testvérei is megkóstolták és egyáltalán nem rettentek meg tőle, sőt. :)

Nekem egy kifogásom volt a végeredményt kóstolván, mégpedig az állaga. Ahogy a képen is látható, kicsit vastagabbak lettek, ennek az az oka, hogy a masszát, annak lágysága okán, két kanál között "szaggattam" a tepsibe, utána pedig vizes kézzel kicsit ellapogattam. De az én ízlésemhez mérten túlságosan vastagok maradtak, így pedig kevéssé lettek ropogósak, pedig azt szerettem volna. De az ügy nem reménytelen, ezt abból gondolom, hogy néhány darab, melyek kicsit vékonyabbak lettek a nagy többségnél, jó úton járt az általam (el)várt állag elérése felé, ezért legközelebb egészen vékonyra fogom lapítani és a sütési időn is variálgatok, hátha...

Többmaglisztes sajtos "pogi" 

Hozzávalók (kb.20 darabhoz)
3 tojás
6 dkg őrölt mandula
1 ek tökmagliszt
1 ek gesztenyeliszt
2 ek lenmagliszt
csipet szódabikarbóna
10 dkg sertészsír (apukám féle házi füstölt szalonnából kisült maradék zsiradék került felhasználása, gyaníthatóan ez igen feldobta pogácsákat)
1 tk só (sós volt a zsírom is)
5 dkg sovány sajt reszelve

Mindent alaposan összekeverünk, a tészta nagyon lágy, laza lesz, kézzel nem formálható. Kanál segítségével sütőpapírral bélelt tepsibe szaggatjuk, ott tetszés szerinti vékonyságúra lapítjuk.

Előmelegített, 180 fokos sütőben sütjük, kb. 20-25 percig, illetőleg amíg a kívánt színt el nem éri.

Tényleg nagyon finom, szerintem más maglisztekből is készíthető, én is fogok még vele kísérletezni.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések