Bébispenótos túróágyban sült csirkemell

Kompromisszumos ebéd született a hétvégén. A fő célkitűzés az volt, hogy szénhidrátban és zsírban szegény, fehérjében viszont gazdag fő fogás kerüljön az asztalra a leves után (ami egyébként egy kis eperrel gazdagított rebarbaraleves volt, őrületem újabb tárgya).

Egy 48 órás böjtös időszakot követően már tökmindegy volt, mit is fogok enni, pontosabban ötvenféle kaja megfordult a fejemben, mivel fogok majd a böjt után jóllakni, ehhez mérten jól be is vásároltam, aztán nem győztem úgy alakítani a menüt, hogy a beszerzett sok egészséges finomságból egyidejűleg többféle is legyen az ebédben.

Nekem kompromisszumos, mert tejtermék is került bele, az utóbbi időben ugyanis - a korábban írtaktól eltérően - ezt is igyekszem minimalizálni. Viszont nem bántam meg, mert egy fenséges ízű főfogás született, ami nagy sikert aratott a családtagjaim körében is.

Bébispenótos túróágyban sült csirkemell

Hozzávalók:
8 szép szelet csirkemell
30 dkg zsírszegény túró
10 dkg krémes juhtúró
1 ek tejföl
só, bors
25 dkg bébispenót
3 gerezd fokhagyma

A csirkemellet darabolás után megmossuk, majd sózzuk (óvatosan) és borsozzuk. Félretesszük.

A kétféle túrót a fokhagymával és a a tejföllel alaposan egybedolgozzuk, majd a megmosott spenótot (mindenféle előkezelés nélkül, nyersen, egészben) hozzákeverjük. Sózni nem fontos, a juhtúró elég sós, meg a húst amúgy is kicsit fűszerezzük.

Kókuszzsírral hajszálvékonyan kikent jénaiban egymás mellé lerakjuk a hússzeleteket és az egészre ráöntjük a túrós masszát.

180 fokon sütöttem, kb. 20 percig tető alatt, de aztán levettem róla, a hús kiszáradásának veszélye nem állt fenn, viszont így a rengeteg víznek volt lehetősége a szükséges mértékben elpárologni.

Vajon párolt zsenge zöldspárgával és kakukkfüves párolt cukkinihasábokkal fogyasztottam, a család többi tagja barnarizst is evett hozzá.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések