Csokipudingos diós piskóta

Majdnem teljes egészében paleo. Ha lett volna picit több időm és mozgásterem, a csokikrémet is paleosítottam volna, így viszont cukormentes főzős pudingporból készült, de úgy döntöttem, ettől most nem dőlök a kardomba. Magyarul ettem belőle. :)

Mint azt már írtam, elég régóta nem iszom tehéntejet, növényi tejekkel helyettesítem. Ez alatt nem a különféle gabona alapú tejek értendők, hanem a különféle magvakból készültek, illetőleg a kókusztej. Most éppen a dió volt soron, 2 dl dióból lett hajszál híján 500 ml tejpótlóm. Ezt főztem meg pudingnak. És hogy a visszamaradt diópép se vesszen kárba, a sütemény tésztája egyszerű liszt nélküli diós piskóta, melyben a lisztet a diómaradék helyettesítette.

Csokipudingos diós piskóta

Hozzávalók:
Piskótához
3 tojás
3 ek eritrit
a megmaradt összes diópép

Krémhez
500 ml diótej
1 csomag cukormentes Oetker főzős csokipuding
ízlés szerinti édesítő

Az elkészítése végtelenül egyszerű, a szokásos módon bekeverünk egy piskótát és a megszokott módon megsütjük. Hűtjük.

Közben az utasításnak megfelelően megfőzzük a diótejben a pudingot és gyakran megkavarva ezt is kihűtjük.

A már max. langyos piskótát kettévágjuk, a krém nagy részével megkenjük az alsó felét, ráillesztjük a tetejét és a megmaradt csokival bevonjuk a tetejét.

Hűtőben hagyjuk összeérni, dermedni.

Tálaláskor igény szerint fel lehet dobni egy kevés tejszínhabbal (természetesen kókuszkrémből).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések