Paleo rizskoch

Az úgy kezdődött, hogy rizskoch-ot készítettem, vendégeknek, hagyományosan. Miközben sült, ingerlő illatok szálltak a konyhából, én meg éhes voltam és amúgy is, 35 kg meggy feldolgozásán voltam túl, a körmeim betörtek, a gyönyörű lakkozásom lepattogzott, a bőröm még hosszas sikálás után is olyan volt, mint aki nem is tudom, hol nyúlkált napokon keresztül és egy életre megutáltam a meggyet. Szóval megérdemeltem valami finomságot, és mivel maradt ki némi meggy, azt is fel kellett használni.

Eszembe jutott a nemrégiben posztolt aktuális kedvencem, a vargabéles. Meg aztán az is, hogy ebből a szénhidrátmentes tésztából létezik ám "rizs" is és minő véletlen, akad is belőle itthon. Így jutottam el a rizsfelfújt diétás, mitöbb, teljes mértékben paleosított kivitelezéséhez. És hát a végeredményben sem csalódtam.

Paleo rizskoch

Hozzávalók egy kisebb formához (kb. 15-17 cm átmérőjű)
1 csomag NoCarb rizs alakú tészta
2 ek Xukor zeró 4X (vagy negyedannyi ugyanannyi a DW-től)
citromhéj, vanília ízlés szerint
3 tojás
2 ek útifű maghéj
2 ek Cocomas kókuszkrém
 10-15 dkg meggy

A tésztát az utasítás szerint elkészítjük.

A tojások sárgáját kikeverjük a cukorral, a kókuszkrémmel és az útifűvel, beleforgatjuk a "tésztát".

A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, óvatosan a masszához adjuk. Hozzáadjuk a meggyet (más gyümölcsöt).

Sütőpapírral bélelt formában sült, barnulásig/tűpróbáig. Szerintem nagyon hajaz az eredetire. :)





Megjegyzések

Virágnyelven üzenete…
Szia! Jó kis recept, azonnal ki is próbálnám, de útifűmaghéj kivételével minden van itthon. Azt mivel lehet esetleg helyettesíteni? Köszi szépen, Virág.
Dia üzenete…
Az útifű nagy mennyiségű folyadék felvételére képes, én gyakorlatilag a lisztet váltom/csökkentem/pótolom ki vele. Ha nem vagy paleos, és használsz, akkor mehet bele zabkorpa, zabpehely, de akár gríz, búzadara is, végső esetben az általad használt lisztből. :))

Népszerű bejegyzések