Paleo túrófánk

Beköszöntött a farsangi időszak, ezúttal egy fánkszerűséggel próbálkoztam. Nem rossz egyáltalán, de még fokozható és tökéletesíthető. Én a saját cukormentes eper-rebarbara lekvárommal kóstoltam meg.

Túrófánk

Hozzávalók (14 darabhoz)
15 dkg totu (esetleg túró)
20 dkg víz
2 egész tojás
1 tojás fehérje
csipet só
2 ek folyékony kókuszolaj (kb. 2 dkg)
2,5 dkg DW 1:4 édesítő
1 tk őrölt fahéj
1 csapott tk szódabikarbóna
1 ek citromlé
1 citrom reszelt héja vagy 1-2 tk szárított citromhéj
2 dkg útifű maghéj
2 dkg zsírtalanított kókuszliszt
2 dkg nyílgyökérliszt

A totut a vízzel, 1 egész tojással és 1 tojás sárgájával összeturmixoljuk, majd hozzáadjuk az olajat, az édesítőt, a citromhéjat, a szódabikarbónát, a citromlevet, az őrölt fahéjat, tovább krémesítjük, végül pedig a lisztfélékkel keverjük el alaposan (én végig turmixgéppel dolgoztam). A kimaradt 2 tojásfehérjét a csipet sóval kemény habbá verjük és óvatosan a masszába dolgozzuk. A tésztát kb. 5 percig állni hagyjuk.

A sütőt előmelegítjük 190 fokra. A masszából enyhén nedves kézzel gömböket formálunk, azt sütőpapírra helyezzük, végül mindegyiknek a közepében egy fakanál vagy hasonló segítségével mélyedést alakítunk ki. 15 percig 190 fokon alsó-felső sütéen sütöttem, majd további 10 percig 170 fokra visszavéve a hőmérsékletet, felső grill funkción.

Tápérték 1 darabban:
- 45 kalória
- 3,5 gramm fehérje
- 2,1 gramm ch
- 2,5 gramm zsír

Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/      





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések