Magyaros zöldborsóleves tarhonyával

Nem mondok újat azzal, hogy nagy levesesek vagyunk, pláne a hideg időszakban. Egyik nap épp azon vekengtem, hogy milyet főzzek, amikor eszembe jutott, hogy  - bár én nem"pirosan" készítem soha és általában galuskát főzök bele - a férjem édesanyjánál mindig magyarosan ettük a zöldborsólevest és a gyerekek azt is szeretik. De ha már lúd, akkor legyen kövér, és újítottam a levesbetétben is, galuska helyett simán tarhonyát főztem bele.

Bár volt bennem némi aggodalom, hogy a fejemre öntik így tarhonyásan :D , nagy meglepetésemre még a tésztát annyira nem kedvelő nagyobbik fiam is odavolt érte. Sőt azt mondta, hogy nagyon jó benne a tarhonya...


Magyaros zöldborsóleves tarhonyával

Hozzávalók:
kb. 30-40 dkg mirelit borsó 
2-3 sárgarépa
1-2 petrezselyem gyökér (elhagyható)
1-2 burgonya
só, őrölt bors, fokhagymapor, ételízesítő, petrezselyem ízlés szerint
30 gramm Szafi Reform magyaros poralap + 60 gramm víz
víz
1 tk kókuszolaj

tarhonya ( nálam Szafi Reform)

A répát, gyökeret, burgonyát meghámozzuk, megmossuk, karikázzuk, kockákra vágjuk.

Kevés zsiradékot hevítünk, rádobjuk a borsót, a sárgarépát és a gyökeret, néhány percig állandóan kevergetve pirítjuk. Megszórjuk a fűszerekkel, majd 1 perc keverés után felöntjük vízzel. Utóbbihoz nem tudok mennyiséget írni, egyéni ízlés dolga, illetve az alapanyagok mennyiségének függvénye.

Közepes lángon felforraljuk a levest, beledobjuk a krumplit is és majdnem készre főzzük. Kb. 90 %-os készültségi szinten legyenek a zöldségek.

Az alapport kikeverjük a hideg vízzel, majd a forrásban lévő levesből merünk hozzá néhány evőkanál levet, ezzel hőkiegyenlítést végzünk. A csomómentes keveréket a leveshez keverjük, és további 5-10 perc alatt készre főzzük. Megkóstoljuk és ha szükséges, utánízesítjük.

A tarhonyát ezúttal külön vízben főztem ki és csak akkor kevertem a leveshez, amikor az már langyos volt, így megőrizte roppanósságát, és pont ez jött be a legjobban a családnak benne. :)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések