Narancsos-gesztenyés rudak

A gesztenye narancsos ízesítéssel szerintem egy szuperjó páros, már korábban is összeengedtem őket. Most egy sütés nélküli desszertet dobtam össze, mert már lassan begolyóztam attól, hogy többen (Fittkonyha Angi, Szafi) jobbnál jobb - hasonló jellegű, csak más formájú - aklkotásokkal
bombáztak. Az ízkombináció szerintem elég ünnepi jellegű, a próba-készítés átment a kritikán, így a karácsonynak is része lesz. :)






Narancsos-gesztenyés rudak

Hozzávalók :
25 dkg natúr gesztenyemassza
csipet só
ízlés szerinti mennyiségben és fajtájú édesítő (nálam kb. 3 dkg Szafi Reform négyszeres erejű)
1 tk rumaroma
100 gramm növényi tej (szerintem narancslével is helyettesíthető)
1 közepes narancs kifacsart leve és húsa (90 gramm volt nekem)
2 ek szárított natúr narancshéj
100 gramm Szafi Free zabdara (szerintem cassava garival is működik, úgy paleosok is ehetik)
30 gramm Szafi Reform paleo süteményliszt
15 gramm kókuszolaj

bevonáshoz csoki vagy kakaópor-víz-édesítő keveréke

A gesztenyemasszát ízesítjük a sóval, édesítővel, rumaromával, narancshéjjal. A tejhez hozzáöntjük a narancslevet, felforrósítjuk és alaposan belekeverjük a zabdarát, rövid időre lefedjük, picit hűtjük.

A sűrű, már csak langyos darás masszát a gesztenyésbe beledolgozzuk, végül hozzákeverjük az olajat és a süteménylisztet.

Legalább fél órára (de tovább is lehet) hűtőbe tesszük, utána már könnyen lehet bánni vele. Tetszőleges hosszúságú rudakat (vagy más formát) alakítunk ki, amit aztán bevonunk.




A bevonóhoz a csokoládét gőt fölött felolvasztjuk, (esetleg temperáljuk), belekeverünk narancshéjat (a fentieken kívül pluszban) és bevonjuk vele a rudakat.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések