Paella csirkével, paprikával, cukkinivel

Tavasszal Barcelonában minden nap került az asztalra, azóta itthon is rendszeresen követelik. ÉN is szeretem, mert gyorsan megvan, nagyon változatosan összeállítható és tényleg finom. Az elkészítés módja összetételtől függetlenül azonos/hasonló.

Most egy paprikás-cukkinis-csirkés variációt dobtam össze. a mennyiségekkel bajban leszek, mert kb. mindent csak hasraütésszerűen tettem bele, de azért leírom, hátha ez elég segítség. Hiszen ahogy itt is olvashatjuk , a mennyiségek amúgy is maximum irányadók, de nincs akkora relevanciájuk. És igen, paellából keveset készíteni lehetetlenség.



Paella csirkével, paprikával, cukkinivel

Hozzávalók:
kb. 30-40 dkg csirkemell- vagy comb filé kockázva
1 nagy fej lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors ízlés szerint
fél-fél piros-zöld-és sárga kalifornia paprika
1 közepes cukkini
kb. 800 ml húsleves alaplé (nálam ez msot marhahúslé volt)
kb. 20 dkg rizs (arborio vagy basmati, nekünk utóbbival is bejött)
sáfrány
maroknyi koktélparadicsom vagy 1 doboz háozott paradicsom konzer (utóbbival is gyakran szoktam)


A lilahagymát felaprítjuk, a paprikákat vékony csíkokra vágjuk, a fokhagyma héját eltávolítjuk, zúzzuk, a cukkinit szintén felkockázzuk. A húst tisztítjuk és tetszőleges darabokra vágjuk.



A kovkázott lilahagymát kevés zsiradékon megfuttatjuk. Rádobjuk a megmosott és feldarabolt húst (vagy halat, azzal is szeretjük), fehéredésig pirítjuk. Hozzáadjuk a paprikát, pár percig közepes-magas lángon kavargatjuk, majd rádobjuk a paradicsomot és a cukkinit. Sózzuk, borsozzuk, beletesszük a sáfrányt. Néáhny perc elteltével felöntjük a húsalaplével és beleszórjuk a rizst.


Közepes lángon, fedő alatt majdnem készre főzzük, közben néha megkeverjük, de nem kell megijedni, ha alul kérgesedik, sőt...

Én utána még bedugom a sütőbe is, ha a serpenyő alkalmas arra, mehet abban, ha nem, megfelelő sütőalkalmatosságba átöntve és ott ráhúzok vagy 10 percet még.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések