Bagel 2

A nemrégiben közzétett bagelem kapcsán keresett meg egy aranyos fiatal lány, Eszti, hogy ő nagyon megsütné, de nincs hozzá az egyik szükséges lisztje. Röpke gondolkodás után arra jutottam, hogy talán egy másik liszttel helyettesítheti a hiányzót. Így is tett, megsütötte, nagyon ízlett nekik, és miután láttam a gyönyörű péksütiket nála, én is kipróbáltam ilyen módon. 

Gondolkodtam, új bejegyzés legyen-e vagy a régihez írjam, de végül az új mellett döntöttem, és pár mondatban a véleményemet is rögzítem itt.

Az alaprecept itt található. Teljes mértékben eszerint készítettem, ahogy Eszti is, és a mellékelt ábra szerint működőképes is. Talán egy dolgon változtatnék: kb. 10 grammal több vizet adnék a tésztához, így ez a recept ezt az új hányadot tartalmazza. Minden egyéb megmaradhat eredeti mennyiségében és az elkészítés módja, a sütési idő is azonos.

Kóstolás után pedig azt tudom írni, hogy ez is nagyon finom, sűrű bélzetű, ahogy kell, de az alapreceptemhez mérten kevésbé ropogós (de ropogós!) kérgű, talán picit tömörebb, mint az eredeti. Mindkettő finom a maga nemében, de én érzek differenciát és rangsort is fel tudok állítani köztük, ami persze kizárólag az én ízlésemet tükrözi. :)



Bagel 2

Hozzávalók 4 darabhoz:
150 gramm Szafi Free hajdinamentes univerzális lisztkeverék
50 gramm Szafi Reform kenyér-és péksütemény lisztkeverék
5 gramm só
4 gramm négyszeres erejű édesítő
4 gramm porélesztő
15 gramm folyékony kókuszolaj
200 gramm langyos víz

A szárazanyagokat elkeverjük, majd hozzáadjuk a vizet és az olajat. Rögtön lehet dolgozni a tésztával és alálisztezést se kíván. Közben felteszünk forrni vizet 1 púpos tk sóval és édesítővel.

4 egyforma részre osztjuk a tésztát, jó ujjnyi vastag (illetve attól függ, kisebb, nagyobb bagelt szeretnénk) rudat sodrunk, a két végét összedolgozzuk. Csatolok hozzá egy videót, ha valaki megijedne, de nem kell, nagyon egyszerű és sülés közben amúgy is szépen kisimulnak az esetleges csúnyább részek.

Ha a víz felforrt, kissé mérsékelt lánggal egyenként kb. 1 percig főzzük a bagelek mindkét oldalát, majd szűrőkanállal kiszedjük, lecsepegtetjük és sütőpapíros tepsire helyezzük.

Lekenjük vizezett paradicsomml, megszórjuk amivel szeretnénk (szezámmag, lenmag, mák stb.) és 190 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt készre sütjük.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések