Ismét pite

Klassz tészta lett, nem is gondoltam volna, hogy ennyire, a célom csak a maradék piskótaliszt elhasználása volt. Ez a receptem  volt a kiindulási alap, nyilván az arányokon kellett változtatnom. A töltelék meg már nem először fordul elő, kedvelem ezt a kombinációt.



Lekváros-túrós pite

Hozzávalók
Tésztához:
120 gramm Szafi Free hajdinás piskóta lisztkeverék
80 gramm Szafi Free világos puha (vagy expressz) lisztkeverék
20 gramm Szafi Free vaníliás zabpuding
30 gramm Kara kókuszkrém
nagy csipet só
25 gramm négyszeres erejű édesítő
ízlés szerint vanília, reszelt citromhéj (elhagyható)
20 gramm citromlé
130 gramm víz

Töltelék:
ízlés szerinti lekvár, itt most feketeribizli
Vegán túrókrém: recept itt, de be is másolom
100 g köleskása  
32 g Szafi Free vaníliás zabpuding por 
28 g Szafi Reform négyszeres erősségű édesítő 
4 g só 
8 g citromhéj
56 g citromlé
320 g víz

A lisztféléket elkeverjük, elmorzsoljuk a kókuszkrémmel. Hozzáadjuk a többi alkotót, a legvégén a vizet és a citromlevet. 

Rögtön lehet nyújtani, formázni.

Piteformába nyújtjuk/nyomkodjuk a tészta nagyobbik felét (lehet akár a 2/3-át is), úgy, hogy pereme is legyen, megkenjük a lekvárral, arra ráhalmozzuk a már kihűlt túrótölteléket. A maradék tésztát vékonyra nyújtva befedjük a pitét, a levágott szélekből pedig én szíveket szúrtam és azzal díszítettem.

Előmelegített 190 fokos sütőben 30 perc alatt elkészült, előtte lefújtam a színe végett olajspray-vel.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések