Kéksajtos-spenótos-diós quiche

Amióta biztos, hogy szeptembertől kezdődően a két iskolás gyereket részlegesen kivonjuk a közétkeztetés fennhatósága alól, agyalok, hogy a két kisétkezésre miket csomagoljak. Az egy dolog, hogy itthon ugye úgy esznek, hogyan, vagyis egy arany középutat követve, de mivel innentől szinte kizárólagosan, de legalábbis nagyobb mértékben én leszek befolyással a tízóraira és a uzsonnára, és mivel ezek zöme  -márcsak arra tekintettel is, hogy a fél 4-es uzsonnára célszerű nem romlandó dolgot pakolni - kenyérféle, pékárú jellegű dolog lesz, amennyire lehetséges, még tovább szeretném csökkenteni a magas szénhidrát tartalmú, magas glikémiás indexű ételféléik fogyasztását.

Mivel az update lisztek - bár ch csökkentettek - a szója miatt szóba sem jönnek, néhány hónappal ezelőtt örömmel fedeztem fel a Dia-Wellness termékcsaládot. Ez itt nem a reklám helye, ezért rövidre is zárom a témát, a lényeg, hogy sokféle lisztje létezik, én csak a zero 6 elnevezésűt próbáltam és csak azt szándékozom a továbbiakban is vásárolni, amit a család többi tagja számára zabliszttel, esetleg teljes kiőrlésű tönkölyliszttel keverve használok. Az eredmény kiváló, jó állagú, jó ízű péksütemények születtek a próbálkozásokból (bár ugye én kénytelen vagyok a beszámolókra hagyatkozni, de hiszek a 4 családtagomnak) és egyértelmű, hogy innentől kezdve a fenti célkitűzéseket ennek a segítségével fogom a többiek vonatkozásában megvalósítani.

Nem csak kenyérfélék tekintetében került már kipróbálásra, hanem pl. az alábbi quiche-ben is helyet kapott a zero 6, szintén teljes megelégedésre.

Kéksajtos-spenótos-diós quiche

Hozzávalók:
1 tojás
6 dkg hideg vaj
kb. 15 dkg liszt (10 dkg Dia Wellness zero 6 és 5 dkg tk. zabliszt)


3 tojás
15 dkg bébispenót
só, bors, szerecsendió
1,5-2 dl tejszín
10 dkg kéksajt
nagy marék dió

A vajjal elmorzsoljuk a liszteket, majd hozzákeverjük a sót, tojást. Kis időre a hűtőbe tesszük, én egész éjjel bent hagytam. A piteformába belenyomkodjuk a tésztát úgy, hogy pereme is legyen. 180 fokon 8 percig elősütjük.

A töltelék hozzávalóit összekeverjük, esetleg turmixoljuk, akit zavarnak a spenót szálak, a diót előtte meg lehet pirítani, de nem szükséges. A spenót friss volt, nem pároltam meg, hanem nyers valójában került bele.

Beleöntjük az elősütött tésztába, és az egészet barnulásig sütjük.

Iszonyú finom, laktató étel, akár önmagában, akár köretként,.


Az ételeimhez a hozzávalókat Szafinál tudod egy helyről, jó áron beszerezni: http://www.dietas-etelek-webshop.hu 





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések