2013. július 12., péntek

Paleo sárgabarack pite

Hú, ez valami fenomenális volt. Mandulalisztból készült elvileg omlós pite tészta, ami bár gyakorlatban nem volt klasszikus értelemben véve omlós, aminek csak az volt az oka, hogy a barack kicsit eláztatta, de eszméletlen finom lett.

Sárgabarack pite

Hozzávalók:
8 dkg kókuszzsír
8 dkg eritrit
1 tojás
15 dkg mandulaliszt
1 ek útifű

A kókuszzsírt "összemorzsoljuk" a liszttel, majd a többi hozzávalót is belekeverjük. Egy egész éjszakán a hűtőben hagytam, de elég rövidebb ideig is pihentetni. A piteformába belenyomkodjuk a tésztát (ahogy sikerül, én ki sem kentem, mert elég zsírosnak ítéltem meg a tésztát), csinálunk neki permet is. Nyújtani lehetetlenség volt, ezért téptem/nyomkodtam, a kimaradó tésztából meg kis halmokat pakoltam a tetejére.

Az ilyen módon formába került tésztát a felezett sárgabarackokkal kirakjuk, belső részével lefelé, erre halmozzuk a megmaradó (már ha van ) tésztát. A gyümölcsöt megszórjam kevés fahéjas eritrittel és tolhatjuk is a sütőbe. Mennyei manna. :))






Nincsenek megjegyzések: