Paleo sárgabarack pite

Hú, ez valami fenomenális volt. Mandulalisztból készült elvileg omlós pite tészta, ami bár gyakorlatban nem volt klasszikus értelemben véve omlós, aminek csak az volt az oka, hogy a barack kicsit eláztatta, de eszméletlen finom lett.

Sárgabarack pite

Hozzávalók:
8 dkg kókuszzsír
8 dkg eritrit
1 tojás
15 dkg mandulaliszt
1 ek útifű

A kókuszzsírt "összemorzsoljuk" a liszttel, majd a többi hozzávalót is belekeverjük. Egy egész éjszakán a hűtőben hagytam, de elég rövidebb ideig is pihentetni. A piteformába belenyomkodjuk a tésztát (ahogy sikerül, én ki sem kentem, mert elég zsírosnak ítéltem meg a tésztát), csinálunk neki permet is. Nyújtani lehetetlenség volt, ezért téptem/nyomkodtam, a kimaradó tésztából meg kis halmokat pakoltam a tetejére.

Az ilyen módon formába került tésztát a felezett sárgabarackokkal kirakjuk, belső részével lefelé, erre halmozzuk a megmaradó (már ha van ) tésztát. A gyümölcsöt megszórjam kevés fahéjas eritrittel és tolhatjuk is a sütőbe. Mennyei manna. :))






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések