Magos zsemléim (paleo)

Okulva a mostani kiruccanásunkból, elkezdtem készülni a következő útra. Ami viszont csak engem fog érinteni az ötösfogatunkból, amolyan lányos kiruccanást csapunk Henivel. Na szóval, oda vinni fogok néhány dolgot, többek között valamiféle pékárut. Méghozzá úgy tűnik, azt, amit most bemutatok. Ööö, pontosabban nem ezt, hanem egy ugyanilyet, amit az elutazásunk előtti napon fogok sütni, egyfelől, hogy friss legyen, másfelől, mert a mai adag nagy része valahogy elpárolgott. Nekem bejövős, meglepően laza állagú lett a tésztája ahhoz képest, hogy tiszta paleo kenyérféle, az úti elemózsiában helyet kapó darabok tésztája viszont turbósításra kerül  majd különféle magvakkal is.

Magos zsemlék 

Hozzávalók:
2 dl víz
2 dkg útifű maghéj
3 tojás
1 tk só
1/2 mk szódabikarbóna
5-5-5-5 dkg kókuszliszt, mandulaliszt, kendermagliszt és lenmagliszt

Az útifű maghéjat összekeverjük a vízzel, majd néhány perc elteltével hozzáadjuk a többi hozzávalót, jól összegyúrjuk a tésztát.

10 zsemlét formálunk nedves kézzel a masszából, tetejét,a mit kis vízzel lekenünk, megszórjuk tetszőleges magokkal, előmelegített 190 fokos sütőben jó 20-25 perc alatt megsütjük.




Megjegyzések

Hajni üzenete…
Kedves Dia!
Régóta olvasgatlak, már néhányszor kommentelni is akartam, aztán meggondoltam magam.
Én is próbálkozom a paleo diétával...de még nagyon próbálkozós szinten vagyok:)

Szeretnék gratulálni a receptjeidhez, néhányat már kipróbáltam.
Kérdésem a zsemlékkel kapcsolatban, hogy meddig állnak el?
Másik kérdésem, hogy hol szerzed be a Cocomas kókuszkrémet? Egy-két fénykép alapján azt gyanítom egy városban élünk :)
Válaszodat előre is köszönöm.
Dia üzenete…
Szia Hajni! Nem baj az, ha próbálkozol, az már az első lépés és látod, én sem csinálom 100 %-osan, bár törekszem rá.

Kedves vagy, örülök, hogy tetszenek a receptek, én is sokat kísérletezem, nem is rakok fel mindent.

A zsemlék napokig elállnak, én Rómában végig ezt ettem, azaz legalább 5 napig semmi bajuk nem volt, ki sem száradtak. Egyébként meg ezek a termékeke is jól tűrik a fagyasztást, érdemes vele próbálkozni.

A krémet nem itt vseszem, bár ha egy városban élünk, a Zöldkosárban kapható, de jóval drágábban, int amennyiért rendelem a netről. Szívesen megírom, honnan, de inkább privátban, a címem vdia@t-online.hu

Ha van más kérdésed, szívesen válaszolok, akár mail-en keresztül is. :))


Népszerű bejegyzések