Zabos-pulykás egytálétel

Paleopandát egy közösségi oldalról ismerem, nagyon sok okos és hasznos dolgot olvastam már tőle, amit ezúton is köszönök. :))

Mivel mostanában különféle okokból kifolyólag (kicsit más típusú edzés beiktatása, aminek következtében a hajnali sportolást követően a délelőtti órákban hihetetlen farkaséhség uralkodott el rajtam és szinte soha nem bírtam ki az ebédig és melléettem, na meg mert egyes tüneteim arra utaltak, hogy olykor "hipózok", vagyis a hypoglikémia tüneteit produkálom) nagyobb arányban igyekszem beilleszteni a zabot az étrendembe és letelt a nagyok bükkösdi iskolai táborozása is, azaz újra teljes létszámban nyomjuk itthon, próbálok egészséges, de gyorsan elkészíthető fogásokat kreálni. Ezért örültem meg a nála látott egytálételnek, amit rögtön ki is próbáltam, egy picikét más verzióban.

Zabos-pulykamelles-cukkinis egytál 

Hozzávalók:
40 dkg pulykamell
1 fej lilahagyma
2 zsenge cukkini (34 dkg volt)
1 zsenge répa (8 dkg volt)
só, bors
3 tojás
2 dl kókusztej
1-2 gerezd fokhagyma
5 dkg zabpehely
2-3 dkg zabkorpa
tetejére sajt opcionálisan

A lilahagymát apró kockára vágva dinszteljük, majd hozzáadjuk az ugyancsak egészen kicsi darabokra vágott pulykamellet. A cukkinit kis kockákra vágjuk, a répát hámozás után lereszeljük, én ezt a nagylyukú sajtreszelőn tettem meg. Amikor a hús már majdnem puha, belekeverjük a zöldségeket és 1-2 percig együtt pároljuk/pirítjuk őket. A ragut sózzuk, borsozzuk.

A tojásokat kikeverjük a fokhagymával, a kókusztejjel, a zabpehellyel és korpával. Picit sózhatjuk is, de észben tartjuk, hogy a húsos masszát már fűszereztük.

A tojásos mázgával vegyítjük a húsos masszát, majd az egészet kókuszzsírral éppen kikent tepsibe borítjuk és 180 fokos sütőben addig sütjük, amíg szép barna nem lesz. Ha kívánjuk, a tetejére kerülhet némi sajt.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések