Banános-gesztenyelisztes kuglóf

Fantasztikusan lágy, sima és jóízű kalácspótló, valósággal csúszik az ember torkán. Óriási lelkesedést váltott ki a családom férfitagjaiból, magam is meglepődtem, mekkorát. :)) Ráadásul ötperces fajta, amit külön kedvelek. A recept teljes mértékben improvizált, az érett banán és a tervbe vett szénhidrát emelés (=gesztenyeliszt) adta az ihletet.

Banános-gesztenyelisztes kuglóf

Hozzávalók:
2 db érett banán (23 dkg)
4 dkg cukornak megfelelő helyettesítő
15 dkg Cocomas krém
3 tojás sárgája
2 tojás fehérje
vanília aroma
9 dkg gesztenyeliszt
1 ek útifű maghéj
1-2 ek zsírszegény kakaópor
1 kk sütőpor

A tojásfehérjék kivételével mindent egy magasabb falú edénybe pakoltam és botmixerrel pürésítettem. Az "időigényességet" az adta, hogy a lisztet szitáltam, míg a tojásfehérjéket utolsó lépésként kemény habbá felverve forgattam a masszába.

Szilikon kuglófformában sült, 180 fokon, meglehetősen hosszan, bő 50 percig, az első 10 percben kis légkeveréssel rásegítve.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések