Halas-cukkinis-aszalt paradicsomos paleo quiche

És akkor a nyivákolás után következzék egy igazán finom és egyszerű egytálétel. Teli van mindenféle földi jóval, jóféle olajokkal, sok hallal, a semleges cukkini megbolondítva egy kis aszalt paradicsommal. Mi délben ettük, de szerintem még vacsorára is belefér.:)

Halas-cukkinis-aszalt paradicsomos paleo quiche

Hozzávalók:
A tésztához:
5 ek olaj (vegyesen olíva, szőlőmag, szezám-és tökmagolaj volt most)
1 dl hideg víz

4 dkg lenmagliszt
3 dkg kendermagliszt
2 dkg útifű maghéj

Töltelékhez:
35 dkg reszelt cukkni
2 gerezd fokhagyma
5-6 dkg aszalt paradicsom
50 dkg tengeri halfilé
só, bors

3 tojás
2 dl kókusztejszín (én kb. 1 dl Cocomasból és 1 dl vízből kevertem ki)

A tészta hozzávalóit nemes egyszerűséggel összegyúrjuk, majd én azon nyomban a piteformába nyomkodtam és úgy került be a hűtőbe., ahol egy egész éjszakát eltöltött. Reggel 15 perc alatt vaksütöttem, a töltelék csak ezután került bele.

A belevalóhoz a cukkinit lereszeljük, besózva hagyjuk, hogy vizet engedjen, majd kicsavarjuk. Kevés kókuszzsíron megpirítjuk a hagymát, amit apróra vágunk, majd rádobjuk a cukkinit, amit alig néhány perc párolás után a szintén darabokra kockázott halfilé követ. Ezt is elegendő pár percig pirítani, végül beledobáljuk az aszalt paradicsomot is, fűszerezzük az egészet (ügyelve, hogy a paradicsom jól át tud verni minket...). A töltikét belezúdítjuk az elősütött tésztába.

Végezetül a 3 tojást kézi habverővel összepüföljük a tejszínnel, és a masszát rádöntjük az töltelékes tésztára.

Barnulásig sütjük. Kicsit remegős/kocsonyás, de ezen ne kel megijedni, mert nagggyon finom. És hidegen amúgy sem olyan. :)
                                                       





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések