Kelkáposztás-vöröslencsés lasagne vadasan

Nagyon finom vegán ebédünk volt a minap, nagy mázlimra életem párja elég kísérletező típus, örömmel fogad mindeféle alkotást tőlem. Ez pedig kifejezetten ízlett is neki.


Kelkáposztás-vöröslencsés lasagne vadasan

Hozzávalók:
Tészta receptje itt

Töltelék
fél fej kelkáposzta
15 dkg vöröslencse
1 csomag Szafi Reform vadas alappor
kb.150 gramm (zab, rizs, kókusz, hab)tejszín
kb. 4-5 dl víz
10 gramm cukormentes mustár
10 gramm citromlé

A káposztát leveleire szedjük, megmossuk, majd feldaraboljuk. A vöröslencsét alaposan átmossuk.

Kevés zsiradékon 3-4 percig pirítjuk a káposztát,, kicsit sózzuk közben. Hozzáadjuk az átmosott lencsét, 1-2 percig együtt piritjuk, majd felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje és nagyjából puhára főzzük. Ezalatt a főzővíz elpárolog.

Ha már majdnem kész a lencse, ráöntjük a vadas szószt, amihez a port alaposan kikeverjük a vízzel, tejszínnel, citromlével és a mustárral. Készíthető a poralap hátulján látható recept szerint, én most krémesebbre akartam, ezért kevesebb vízzel készült. Felforraljuk a mártást, picit besűrítve, majd el is zárjuk alatta a gázt.

A tésztánkat 1-2 mm vastagra nyújtjuk, lapokra vágjuk (én akkora méretűre vágtam, amekkora a tepsim volt, ebből 3 lapom lett, azaz 3 rétegem).

Végül a tésztát és a vadas ragut rétegezzük a tepsibe. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 50 perc alatt sül meg.

                                         

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések