Vegán paradicsomos gombóc

Szkeptikusan álltam neki az elkészítésének, mert tudjátok, ha valamit nagyon akar az ember, akkor az gyakran nem/nem úgy sikerül. Többféle aggályom volt, de a végeredmény szerencsére valamennyit elsöpörte. És minden várakozásomat felülmúlta.

Természetesen az eredeti fasírt recept volt a kiindulási alapom, azon variálgattam valamennyit.




Vegán paradicsomos gombóc

Hozzávalók egy jókora adag (legalább 4-5 főre) gombóchoz:
14 dkg tisztított sárgarépa
1 nagy csipet só
2 gramm fokhagymapor
15 gramm almaecet vagy citromlé
ízlés szerint friss vagy szárított petrezselyem
200 gramm forró víz
15 dkg Szafi Free vegán proteines fasírt alappor
10 dkg Szafi Free natúr zabtöret
5 dkg Szafi Free tojás nélküli magyaros reggeli/vacsora alappor

A répát nagylyukú sajtreszelőn lereszeljük (vagy aprítjuk). Hozzáadjuk a sót, fokhagymát, ecetet, petrezselymet és a forró vizet.

A 3 féle szárazanyagot külön tálban elkeverjük, majd a répás masszához dolgozzuk.

Pihentetjük a masszát legalább 15-20 percig, de a fél óra sem árt meg neki.

Ezalatt elkészítettem paradicsomszószt, én ugyanis mindig külön, vízben főzöm ki a gombócokat, nem a mártásban, hagyományosan is így szoktam.

A pihenési idő végefelé felrakjuk a sós vizet forralni, sokszoros mennyiségben gondolkodjunk, mert a gombóckák nőni fognak.

A masszából enyhén vizes kézzel kisebb-közepes méretű gombócokat formálunk.

A forrásban lévő vízbe helyezzük a golyókat, majd újraforrástól számítva 20 percig főzzük. 2-3 perc elteltével már kavarni is mertem, utána többször is átkavartam, masszív példányok voltak, nem estek szét.

Leszűrjük a gombócokat, ha szükséges és nem szeretitek a kifőtt darabokat, át is lehet öblíteni őket hideg vízzel.


Áthelyezzük a paradicsommártásba és ott összerotyogtatjuk még pár perc alatt az egészet.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések