Zabos-maglisztes kétszínű kalács

Ez egy olyan kalács lett, aminek egy kóstolás erejéig (sőt majdnem azon túl ) én sem bírtam ellenállni. Ez volt az első alkalom, hogy nagyobb mennyiségű lisztet igénylő ételben kevertem a magliszteket gabonaliszttel, még ha az teljes kiőrlésű zabliszt volt is. Ráadásul egy csipetke nádcukor is került bele, csak az élesztő kedvéért, így elképzelhető, mekkora lelki tusát éltem át, hogy cukros, zabos, élesztős eledelt vettem magamhoz. :)

A tésztát kenyérsütővel gyúrattam össze, hogy még haladósabb legyen és meglepően lágy tésztát kaptam végül, amivel utána is könnyű volt dolgozni. A kisült kalács, azon túlmenően, hogy szerintem meglehetősen mutatós lett, osztatlan sikert hozott kicsiny családomban. Egyetértek velük.

Hozzávalók:
1 tojás
3 dkg olvasztott kókuszzsír
1 dl kókusztej/tejszín
1 dl víz
csipet só
csipet cukor
fél csomag friss élesztő/sütőpor
2 dkg Xukor Zero 4X (azaz kb. 8 dkg cukornak megfelelő)
2 dkg lenmagliszt
10 dkg gesztenyeliszt
30 dkg tk. zabliszt

A kakaós részhez
2 ek kakaópor
kevés víz

A kakaópor és a hozzá írott víz kivételével a megfelelő sorrendben belepakoljuk az összes alkotót a kenyérsütőbe. A dagasztós-kelesztős programra kapcsoltam és hagytam másfél órán át dolgozni, közben azért belenéztem, igényel-e a tészta plusz folyadékot vagy lisztet.

A program lejártával kicsit átgyúrjuk a tésztát, kettévesszük és az egyik feléhez kézzel hozzágyúrjuk a kevés vízzel sűrű masszává kevert kakaóport. Mindkét darabot letakarjuk kb. 15 percre és pihentetjük.

Ezt követően én mindkét darabot tovább feleztem (mert kenyérsütő formában akartam két kisebb darabot sütni, de természetesen mehet egyben is, akkor nagyobb, vastagabb kalács keletkezik) és mind a sima, mind pedig a kakaós részből az egyik felet egyforma nagyságúra kinyújtottam (nyilván igazodva a formám méretéhez). Egymásra helyeztem a két részt és feltekertem, mint egy bejglit. Beleraktam a sütőformába és 180 fokon b. 25-30 perc alatt megsütötte. Ugyanúgy járunk el a másik felekkel is.

A tálcán az egyik darab látható, vagyis ebből a mennyiségből 2 ekkora méretű kalácska készült. Melegen, hidegen egyaránt finom, az iskolai próbát is kiállta. :))





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések