Calzone brokkolisan

Bizonyára ebben sem én találtam fel a spanyol viaszt,  mindenesetre én első ízben készítettem félbehajtott paleo pizzát. Kicsit rondácska, enyhén beszakadt, meg a tálalása már közel sem volt sima menet, konkrétan kissé szét is esett, nehezen tudtam leszedni a sütőpapírról, ennek ellenére megérte a szenvedést, hozott némi újdonságot az étkezésemben. :)

Calzone brokkolisan 

Hozzávalók 2, leves utáni adaghoz:
Tészta
1 közepes fej brokkoli
só, bors
1 ek. petrezselyemliszt
1 ek zsírtalanított szezámmagliszt
1 tojás

Töltelék tetszőleges, itt:
1 fej lilahagyma
1 gerezd fokhagyma
házi paradicsomszósz
só, bors, oregáno
2 doboz tonhalkonzerv (saját levében)
opcionálisan sajt

A brokkolit rózsáira szedve, mosva puhára főzzük, és ízléstől függően turmixoljuk/villával/krumplinyomóval összetörjük/pépesítjük. Langyosra hűtjük, majd összekeverjük a többi alkotóelemmel. Kb. 1 cm vastagon kör alakban szétterítjük egy sütőpapírral bélelt tepsiben, majd kb. 15 perc alatt 190 fokon elősütjük.

Ezalatt elkészítjük a választott tölteléket. A csíkokra vágott lilahagymát megdinszteltem, hozzáadtam a zúzott fokhagymát, a paradicsomszószt, fűszereztem. Éppen csak összeforraltam, ezt rákentem a pizza felére, rápakoltam a halat, sajtot. Óvatosan ráhajtottam a pizza másik, üresen hagyott felét, és visszaraktam a sütőbe, ahol készre sütöttem, kb. 25-30 perc alatt.

Az ételeimhez a hozzávalókat Szafinál tudod egy helyről, jó áron beszerezni: http://www.dietas-etelek-webshop.hu 


                                          Itt már átfordítva, lehúzva a sütőpapírt az aljáról


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések