Kávékrémes kockák

Kávéimádóknak kötelező, én nem vagyok az, mégis imádtam. :)

Kávékrémes kockák

Hozzávalók (közepes tepsihez)
Tésztához
5 tojás
10 dkg cukornak megfelelő édesítő
2 ek dióolaj
csipet só
5 dkg őrölt mandula
5 dkg makadámdió liszt
1 kk. szódabikarbóna

Krémhez:
1 dl meleg víz
kb. 2 ek instant kávé (tetszés szerinti, én egy kevés Ricorét és koffeinmenteset használtam vegyesen)
kb. 6-7 dkg cukornak megfelelő pótló (de ízléstől, kávétól függ)
200 ml Cocomas
5 dkg kókuszzsír

Az egész tojásokat az édesítővel 3-4 percen át, magas fokozaton, gépi habverővel alaposan kikeverjük, kifehéredik, mennyisége megnő. Hozzáadjuk az olajat, majd a szárazanyagokat is, mindvégig a habverővel dolgozva. A masszát közepes méretű sütőpapíros tepsibe simítjuk és 170 fokon kb. 20-22 percig sütjük, az első pár percben légkeveréses üzemmódban.

A krémhez a forró vízben elkeverjük a választott fajtájú kávét és amíg még meleg, belekeverjük a zsírt is, az elolvad benne. Kézi habverővel beledolgozzuk a Cocomast, és pár percig tovább verjük/habosítjuk, közben sok levegőt kap, sűrűsödik is. Hidegre tesszük, amíg besűrűsödik. Ennyi zsírral nem lesz nagyon sűrű, kemény krém, aki olyat akar, növelje a kókuszzsír mennyiségét, esetleg csökkentse a vizet.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések