Paleo túrós pite

Igazából nehezen találok szavakat, és nem csupán a külleme miatt. Szerintem ugyanis nagyon szépséges pitét alkottam. És az íze...Csillagos ötös találatot kapott a családomban, azt hiszem, nem ok nélkül. Egyébként is meglehetősen rákattantam a totura, aminek a felhasználásával ezúttal egy, a valódihoz hihetetlenül közelítő, ugyanakkor alacsony szénhidrát tartalommal bíró, egészséges pite készült.

Paleo túrós pite

Hozzávalók:
Tészta
5 dkg kókuszzsír
1,5 dl langyos víz
1 tojás
csipet só
6 dkg cukornak megfelelő édesítő
5 dkg zsírtalanított kókuszliszt
1 ek psyllium

Töltelék
30 dkg totu
10 dkg Cocomas
20-30 ml víz
6 dkg cukornak megfelelő édesítő
sok vanília
citromlé és citrom héj, szintén jó sok

A kókuszzsírt megolvasztjuk, majd összekeverjük a többi alkotóval, én fakanállal tettem. A végeredmény egy lágy, de összeálló tészta, amit célszerű legalább fél órára hideg helyre tenni.

A 22 cm átmérőjű piteformába nyomkodjuk a tészta 3/4 részét (nem nyújtottam, hanem kézzel belenyomkodtam), úgy, hogy pereme is legyen. A sütőt 170 fokra előmelegítjük, és 15 perc erejéig vakon sütjük az alapot.

Közben kikeverjük a tölteléket, ehhez mindent botmixerrel összekutyulunk.

Negyedóra elteltével kivesszük a tésztát a sütőből, beborítjuk a túrós masszával. A kimaradt tésztát kilapogatjuk és tetszőleges formákat vágunk ki belőle, mellyel a tetejét kirakjuk. Ezúttal a csillagra esett a választásom.

A süteményt visszatesszük a sütőbe, ahol készre sütjük, vagyis amíg a töltelék kicsit megszilárdul és a tészta enyhe barna színt nem kap.

Az ételeimhez a hozzávalókat Szafinál tudod egy helyről, jó áron beszerezni: http://www.dietas-etelek-webshop.hu









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések