Aszalt szilvás paleo muffin gesztenylisztből

Tegnap végre megérkezett a napok óta az éterben keringő szállítmányom a bioboltból, amivel egy időre bespájzoltam cukorhelyettesítőkből, lisztekből, tésztafélékből, kókuszzsírból.

Rendeltem néhány újféle és még nem próbált maglisztet is, többek között gesztenyéből készültet. Bár liszt nélküli gesztenyés süteményt sokszor szoktam sütni, natúr gesztenyemassza felhasználásával, most kipróbáltam az új szerzeményt egy  - megint csak improvizált - muffinban.

Légiesen könnyű, laza szerkezetű, semleges ízű, a gesztenyére csak nyomokban emlékeztető édesség lett a végeredmény. Fele részben natúrnak hagytam meg, míg a másik felébe aszalt szilva darabkákat dobáltam. Első gondoltatom az volt, hogy csokival töltöm, de cukormentes étcsokoládét éppen nem találtam itthon, ezért született meg a szilvás verzió.

Az első kóstolgatások utáni vélemény az, hogy remek lehet csokidarabkákkal is, a tésztáját lehetne némi (narancs, barack) lekvárral bolondítani, a kész muffinokat csokival bevonva tovább lehetne fokozni az élményt, sőt én meggyel, szederrel vagy más hasonló gyümölccsel is szívesen kipróbálnám, ahogy fogom is a közeljövőben.

Gesztenyelisztes muffin aszalt szilvával

Hozzávalók 12 darabhoz:
(a mérce kb. másfél dl-es bögre volt)

1 tojás
kb. 2 ek kókuszzsír
1 bögre (vagy kb. 10-12 dkg) cukorpótló (ismét felesben használtam a xilitet és az eritritet)
csipet só és fahéj
1-2 tk. szódabikarbóna
3/4 bögre (vagy kb. 1-1,2 dl) tej/kókusztej
2 bögre gesztenyeliszt
töltelék: néhány szem apróra darabolt aszalt szilva

Az olvasztott zsírt kézi habverővel kikeverjük a tojással, a cukorhelyettesítővel és a tejjel. Külön tálban kimérjük a muffin száraz hozzávalóit, vagyis a sót, fahéjat, szódabikarbónát és a lisztet. Ha csokidarabkákkal turbósítjuk, a száraz anyaggal együtt keverjük a folyékony alkotórészhez.

Ahogy a muffint szokás, gyors, laza mozdulatokkal éppen csak vegyítjük a kétféle összetevőt, ezzel el is készült a tészta.

A formákba helyezett kapszlikat kb. 3/4 részig töltjük, szép csúcsosra fognak emelkedni a muffinjaink.

Mivel a fele adagot szilvával töltöttem meg, a kiválasztott példányokat két részletben töltöttem meg a masszával, a közepére szórtam az aszalványdarabkákat.

170 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sült, én néhány percre rányomtam egy kis légkeverést.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések