Habos almás liszt nélkül

Megint egy sütemény következik, pedig esküszöm, nem csupán azon élünk.

De a már korábban említett almák még mindig kitartottak, ezért további felhasználási ötletek után kutattam, különösképpen arra a tényre tekintettel, hogy már le volt mind reszelve. Ezen túlmenően még az ünnepek előtt felhalmoztam némi őrölt mag-készletet, apránként azt is el kell sütni-főzni. És pironkodva írom, de vágytam valami habos nyalánkságra, így az alábbi sütemény született a fenti gondolatokból. Az ötletet ez a recept adta, némi módosítással.

Habos almás (paleo-s) sütemény

Hozzávalók egy kapcsos tortaformához:
6 tojás
3 ek eritrit
kb. 20-25 dkg reszelt és félig megpárolt alma
1 mk. szódabikarbóna
20 dkg darált olajos mag (bármi lehet, nekem most 10 dkg dió és 10 dkg mandula került bele, de mehet akár mák, mogyoró is)

A tojások sárgáját fehéredésig keverjük gépi habverővel 1-2 kanál cukorpótlóval, majd hozzákeverjük a darált magokat és a szódabikarbónát. Ezt a masszát a kikent formába nyomkodjuk (én kókuszzsírral kentem ki), ráhalmozzuk az 1 ek cukorral megpárolt és kihűlt almát.

170 fokos sütőben sült 20 perct, ezt követően a közben kemény habbá felvert fehérjét is rápúpozzuk és visszarakjuk újabb kb. 20 percre a sütőbe, amíg enyhe barna színt nem kap a sütink tetején a hab.

Egyáltalán nem édes (még akár el is viselne 1-2 kanál cukrot), habkönnyű, egészséges nasi. :)






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések