Kókuszkenyér


Ha már kenyérfélékről volt szó az iménti bejegyzésben, akkor jöjjön most a legutóbb sütött kenyérpótlóm. 

Paleo recept, liszt-, cukor és tejmentes. Bár van benne cukor és kókusz is bőséggel, mégsem tömény kókuszízű (most kísérletezek egy még semlegesebb verzió kidolgozásán, más magliszttel helyettesítve a kókusz egy részét, illetve a cukor csökkentésével), de elsősorban kalács alternatívája lehet, mintsem kenyéré vagy más sós pékterméké. Annak viszont isteni finom, szaftos, puha (még több nap elteltével is), jól szeletelhető, nem morzsálódik, szóval csakis szuperlatívuszokban tudod róla írni. 

A receptet PocakPannától vettem, ezúton is nagyon köszönöm, hogy ezt a finomságot megalkotta. Picikét módosítottam rajta, mivel a méz nem szerepel az én listámon, elsősorban az IR-em miatt.

Kókuszkenyér (egy püspökkenyér-formához)

Hozzávalók: 
6 tojás
3-4 ek eritrit
1 vaníliarúd kikapart belseje vagy 1 tk aroma
20 dkg kókuszreszelék
7,5 dkg őrölt mandula
1 tk. szódabikarbóna

A tojásokat habosra keverjük a cukorral és a vaníliával. A reszeléket és a mandulát gépben kicsit megőröljük (nálam ez kimaradt, semmi problémát nem okozott), hozzákeverjük a szódabikarbónát, majd ezt a "szárazanyagot"a masszához adjuk.

Pihentetjük pár percet, hogy kicsit sűrűsödjön a massza, közben kikenjük a formát (én kókuszzsírral tettem és akkor is célszerű ekként eljárni, ha teflonos a forma).

140 fokos, előmelegített sütőben kb. 40-45 perc alatt készül el.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések