Első paleo bejglim

Elkezdtem a kísérleti bejgli gyártást. Első próbálkozásom meglehetősen hangos ujjongást váltott ki, a mákimádó férjem és lányom részéről. Persze én sem lelkesedtem kevésbé, szerintem is ütős lett. Bár ez most csak egy próba volt, abszolút hasraütésszerűen összeállítva a tésztát, ám mivel rögtön egy remek ízű, könnyen kezelhető, jó állagú tészta kerekedett ki, ünnepekkor ez a tészta, mint biztos alap, újra elő fog kerülni, de addig is, kipróbálok majd újabbakat.

Mákos-szilvalekváros paleo bejgli

Hozzávalók (2 közepes rúdhoz)
15 dkg zsír (10 dkg sertés és 5 dkg kókuszzsír)
csipet só
1 egész tojás
2 tojás sárgája
10-12 dkg cukornak megfelelő pótló
150 ml langyos víz
1 dkg útifű maghéj
1 tk szódabikarbóna
5 dkg lenmagliszt
15-20 dkg mandulaliszt (amennyit a tészta felvesz)

2 dl víz
1 biocitrom héja és felének a leve
10 dkg cukornak megfelelő pótló
13 dkg mák
10 dkg házi, cukormentes szilvalekvár

A zsírt megolvasztjuk, hozzáadjuk a tojásokat (mindegyiket). Az útifű maghéjat a langyos vízbe keverjük, hagyjuk zselésedni. A száraz hozzávalókat (előbb csak 15 dkg mandulaliszttel dolgozzunk, én utána adagoltam hozzá a még szükséges néhány dekát) vegyítjük, a zselét a tojásos masszába keverjük, végül a lisztes keverékkel összegyúrjuk. Egészen lágy tésztát kapunk, de szépen elválik az edénytől. Kicsit kiraktam a teraszra, keményedjen a hidegen, de csak annyira, amíg a tölteléket elkészítettem.

A töltelékhez a vizet, a cukorral, sóval és a citrommal felmelegítjük, belezúdítjuk a mákot, majd ha kicsit kihűlt, a lekvárt is.

A kissé szilárdabb tésztát saccperkábé kettévesszük, kevés mandulaliszt segítségével nagyjából téglalappá nyújtjuk mindkét részt. A tölteléket is osztjuk, a lapokat megkenjük vele, majd tekerjük.

A rudakat óvaatosan átemeljük sütőpapíros tepsibe, lekenjük tojás sárgával és mehet is a sütőbe, kb. fél órár (szín ás állag alapján vettem ki a sütőből). Egy jó nagy adag türelmet is javaslok mellé, hogy ne melegen vágjuk fel, bár nagyon csábító. :)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések