Az én első paleo somlóim

Nem szépítem a dolgot, nem fényezem magam túlságosan: távolról sem ennek készült a dolog, hanem egy vaníliakrémmel töltött barackos tortának. A tészta hiba nélkül meg is sült, jöhetett a vaníliakrém, ami a lenti paraméterekkel egyáltalán nem akart sűrű krémmé összeállni, hiába főztem, kevertem, pakolgattam bele ezt-azt. :)

Pár pillanatig jött a kétségbeesés, mit kezdjek a már kész alappal és híg krémszerűséggel, majd megláttam a pulton a frissen vásárolt cukormentes csokoládét és kipattant a fejemből a somlói. Ami nyilván messze van az eredetitől, több okból is, viszont a debütálásom jól sikerült, mi több, nagyon-nagyon finom lett az én változatomban elkészült somlói galuska szerűség. :)) Én igazából nem is éreztem különbséget, de még a kritikusabb családtagok sem találtak kifogásolnivalót benne.

Somlói galuska

Hozzávalók:
A tésztához
3 tojás
3 ek meleg víz
1 csapott ek Xukor Zero 4X
3 ek olívaolaj (vagy más zsiradék)
8 dkg mandulaliszt
2 dkg zsírszegény kakaópor
1 tk sütőpor
csipet só

A vaníliakrémhez:
4 tojás sárgája
2 ek Xukor Zero 4X
vaníliaaroma/vaníliarúd kikapart magja ízlés szerint
1 doboz Cocomas krém
4 dl víz
1 tk zselatin
2 púpozott ek mandulaliszt

Csokiöntethez:
marék dió
1-2 ek kakaópor
10 dkg cukormentes csoki
1-2 csipet Xukor Zero 4X
rum(aroma)
2 ek kókuszzsír

Tálaláshoz gyümölcs, lekvár, tejszínhab stb.

Az egész tojásokat a vízzel és a cukorpótlóval együtt gépi habverő legmagasabb fokozatán 5-6 percen keresztül keverjük, fehéredésig. Ezután hozzáadjuk az olajat, a kakaóporral, szódabikarbónával és a sóval előzőleg elkevert lisztet és a legalacsonyabb fokozaton homogénra keverjük a masszát. Sütőpapírral bélelt, 26 cm-es átmérőjű tortaformába öntjük a tésztát és 170 fokra előmelegített sütőbe toljuk, ahol addig sütjük (kb. 25-30) perc, amíg a tűpróba megfelelő eredményt hoz.

A krémhez a liszt kivételével kézi habverővel összekeverjük az alapanyagokat, és lassú tűzön, folyamatos kevergetés mellett összeforraljuk/sűrítjük, majd beledolgozzuk a lisztet és kihűtjük. mint említettem, nem lesz túl sűrű a szósz, inkább tejszínsűrűségű, de az a somlóihoz tökéletesen elegendő.

A csokiöntethez az összes hozzávalót, a dió kivételével, összemelegítjük, majd én ebbe belekevertem a diót is. Mazsolát nem raktam bele, mert az aszalványokkal óvatosan bánok.

És akkor elővettem egy jénait, a tortát kis darabokra vágtam, leraktam egy réteget alulra, ráöntöttem a vaníliás krém felét, majd a csokiöntetét is, és ezt még egyszer végigcsináltam.

A tetejére felvertem 2 dl Cocomas krémet habbá. A család kevésbé megszállott tagjai pluszban normál tejszínhabot is fújtak rá és friss málnával kanalaztál élvezettel.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések