Paleo kakaós és fahéjas csiga új köntösben

Csináltam már paleo csiguszt máskor is, de eddig ez viszi a prímet. Bár nem feltétlen szándékosan, de egy igazi omlós tészta kerekedett ki ebből a magliszt kombinációból, ennyire omlós paleo tésztát még nem kutyultam. Na jó, azt sem hallgathatom el, hogy pár óra állás után a családtagjaim inkább már csak túl száraznak mondták és a fogyasztása mellé igényeltek némi folyadékot, de ettől eltekintve nekik is ízlett.

Ja, és ne felejtsek el írni a színéről. Nem tudom, a képek mennyire adják vissza, de gyönyörű, bordós/lilás/feketés tészta született, nyilván a fekete ribiszke lisztnek köszönhetően, amit most használtam először, de biztosan nem utoljára. És a kisült csigák is hasonlóan sötétek voltak, ami meglepő módon nem riasztotta vissza a kiskorúakat, pedig erre számítottam. :)

Paleo csigusz

Hozzávalók (kb. 18 kisebb darabhoz)
10 dkg kókuszszír
2 nagy tojás
csipet só
1 csapott ek. Xukor Zero 4X
1 kk szódabikarbóna
5-5-5- dkg lenmagliszt, mandulaliszt és fekete ribiszke liszt

A tészta hozzávalóit egyszerűen összekevertem, ez a lisztmennyiség éppen egy jól formálható, az edény falától elváló tésztát eredményezett. A tésztát két sütőpapír között nyújtottam ki, így jól el lehetett vele boldogulni, nem tört, nem szakadt szét.

A töltelékekhez kikevertem 3-3- dkg kókuszolajjal ízlés szerinti fahéjat és kakaóport, cukrot, valamint mindkét töltelék kapott 1-1- ek. útifű maghéjat. Vagyis kétféle töltelék került a kinyújtott tésztába, de nem bonyolítottam túl, egymás mellé felkentem őket és így tekertem fel.

Kb. centis darabokra vágtam, majd előmelegített, 170 fokos sütőben sütöttem. A csiguszok alapszíne folytán nem lehetett arra építeni, hogy majd a szín alapján látjuk, amikor elkészül, hanem az állagát felügyeltem és amikor ár egyben maradt, el is zártam a sütőt.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések