Cini - minis paleosítva

Kezdődik az iskola, óvoda, megint kicsit pörgősebbre kell fogni a reggeliket, így a nyáron kissé mellőzött müzlifélék vélhetően újra előkelőbb helyet fognak elfoglalni a reggelinek valók palettáján. Most kísérletezgetek és az a remek helyzet állt elő, hogy eme kísérletek sikerén felbuzdulva halkan kijelenthetem, hogy esélyt látok arra, hogy a "müzli" visszatérjen az én étrendembe is. Természetesen paleosítva, tehéntej és más tejtermékeke kizárásával, de akkor is...Lesznek más változatok is, elsőként a kedvenc fahéjas kockák utánzatának álltam neki.

Cini-minis

Hozzávalók:
másfél csésze (kb. másfél dl a csésze, amivel én dolgoztam) lenmagpehely
fél csésze szezámpehely
1 ek Xukor Zero 4X
4 mokkáskanál fahéj
kb. másfél dl víz (de látjuk majd, annyi, amennyit felvesz a szárazanyag úgy, hogy sűrű massza legyen belőle)

Az alkotókat egy tálban összekeverjük. Egy nagyon sűrű anyag keletkezik, amit el kell simítani egy sütőpapírral beborított tepsiben, minél vékonyabbra. Én ráborítottam egy másik papírt és nyújtófával lapítottam, amíg 1-2 mm vastagságú nem lett.

50 fokos sütőbe raktam a tepsit, és résnyire nyitott ajtónál teljes száradásig aszaltam.

Amikor kellően kiszáradtnak éreztem, még hajtogatható állapotban feldaraboltam. Jól záródó dobozban eláll.




Ötlet innen.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések