Répás kókuszos keksz kétféleképpen (paleo)

Kekszet akartam sütni, megintcsak útravalónak, illetve az otthontól távol tartózkodás néhány napjára. Érintőlegesen már írtam arról, hogy a hazai helyzet elkeserítő a magamfajta, többek szerint extrém szigorú diétát tartók számára, mert sokak szerint túl sok a tiltólistás étel, amit száműztem a saját étkezésemből. Erről nekem más a véleményem, mert amióta így táplálkozom, kitárult előttem a világ, szerintem jobbnál jobb ételeket gyártok, változatosabban étkezem és tényleg nagyon élvezem ezt a sokak által drasztikusnak ítélt életmódot. Az elért eredmények eddig engem igazoltak, mint ahogy az is alátámasztotta, hogy így a helyes, a célravezető, hogy miután kicsit több, mint 3 héttel a legutolsó találkozásunk után (mely idő nagy részét a házunktól, ergo a saját jól bevált alapanyagaimtól távol töltöttem) ismét találkoztam a kedves endokrinológusommal, a testösszetétel mérés eredménye finoman szólva is a földre küldött átmenetileg. Mert bár tulajdonképpen semmi kilengés nem volt abban az értelemben, hogy tiltott dolgot nem ettem, azonban teljesen felborult a szokott arány és ennek meg is látszott sajnos az eredménye.

Na tehát, az idei utolsó nyaralásunkra megint készültem, kellett is, mivel tudtam, hogy biztosra fogok menni, vagyis kis túlzással csak natúr friss salátát és natúr húst, halat vagyok hajlandó enni, ezzel azonban még nem érem el a szükséges szénhidrátmennyiséget, így kellett valami olyan, amit bátran elfogyasztok, mert tudom, miből készült és ami kicsit megdobja a ch mennyiséget.

Elmirának a receptjéből indultam ki, a megszokott módon kisebb módosításokkal született meg a saját verzióm.

Répás-kókuszkeksz

Hozzávalók: 
13 dkg kókuszzsír
3 tojás
csipet só
2 ek Xukor Zero 4X (vagyis kb. 12 dkg cukornak megfelelő édesítő)
citromhéj
vanília
5 dkg mandulaliszt
15 dkg kókuszreszelék
3 dkg szezámpehely
1 tk szódabikarbóna
1 nagyobb (kb. 9 dkg) répa

1 ek zsírszegény kakaópor

A répát hámozás után apróra reszeljük. Külön tálba kimérjük a száraz hozzávaókat, vagyis a lisztet, kókuszreszeléket, térfogatnövelőt, sót, pelyhet, míg egy másikban habosra keverjük a nedves alkotókat a cukorral, és ebbe kerül bele végül a reszelt répa. Ezután a két tál tartalmát vegyítjük.

A masszát elfelezzük, az egyik feléhez keverjük a kakaóport.

Nedves kézzel kisebb golyókat formázunk, sütőpapíros tepsibe pakolásszuk a golyóbisokat, majd kézzel/lábbal, villával lapogatjuk és 180 fokos sütőben, nagyon hamar (10-15 perc) alatt készre sütjük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések