Gombás-cukkinis quiche (paleo)

Gondolom, az sejthető már a korábbi hasonló receptekből, hogy szeretem a sós pitéket, akár önálló fogásként is, akár pedig köretként. Rendkívül gyorsan és egyszerűen elkészíthető finomságról van szó, arról nem is beszélve, hogy számtalan változatban megalkotható.

Legutóbb egy gombás-cukkinis verzió született minálunk, kevéske angolszalonnával és parmezánsajttal megbolondítva. Természetesen a tésztát maglisztek alkották, hogy a család legkényesebb tagja is fogyaszthassa. Amúgy a tészta vonalán is nagy a mozgásterem, most csak kétféle lisztet használtam, mikor mihez van kedvem.

Gombás-cukkinis -szalonnás quiche

Hozzávalók:
A tésztához
6 dkg kókuszzsír
6 dkg mandulaliszt
6 dkg lenmagliszt

1 tojás
fél-1 dl víz (amennyit igényel a tészta ahhoz, hogy összeálljon)

A töltelékhez
40 dkg cukkini
15 dk gomba
2 gerezd fokhagyma
5 dkg angolszalonna
2 dl kókusztej
3 tojás
só, bors ízlés szerint
5 dkg parmezán

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk. Na most optimális esetben, amikor a házban nem 27-28 fok van és a kókuszolaj inkább zsír állagú, akkor a zsiradékot elmorzsoljuk a lisztekkel, majd a többi hozzávalót gyorsan beledolgozzuk. Most csak simán összegyúrtam, fóliába csomagoltam és egy éjszakára a hűtőbe tettem.

A töltelékhez a cukkinit meghámozzuk, lereszeljük, kevés sóval pihentetjük, hogy levet engedjen. A gombát szintén megtisztítjuk, kisebb cikkekre daraboljuk. A szalonnát (akinek nincs ilyen jó dolga, mint nekem, az használhat bacont is) daraboljuk, majd kisütjük (ha szükséges, adunk hozzá kevés zsiradékot, nekem kellett, mivel semmi zsír nem volt a karajomon), majd rádobjuk az aprított fokhagymákat, 1-2 perc pirítás után mehet bele a gomba. Amikor az félig megpuhult már, hozzáadjuk a cukkinit is, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és összefőzzük a tölteléket, annyira, hogy a víz nagy része elpárologjon. Ha kész, félrerakjuk.

Külön tálkában kézi habverővel elkeverjük a tojást a tejjel és a sajttal.

A tésztát piteformába nyomkodjuk figyelve, hogy pereme is legyen, majd 10 percre 170 fokra előmelegített sütőbe toljuk. Ezt követően ráhalmozzuk a cukkinis masszát, majd az egészre ráöntjük a tojásos trutyit és visszatesszük a sütőbe, ahol pirulásig készítjük (sajnos pontos időt nem tudok írni, mert közben elvonultam edzeni, de kb. 35-40 perc lehetett, amikor úgy ítéltem meg, elzárható a sütő).









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések