Mákos-túrós muffin (virágocskák)

A csokis-túrós muffin abszolút dobogós édesség nálunk, most viszont valami mákosra vágytam és volt egy bontott túróm, amivel szintén kezdeni kellett valamit, így arra gondoltam, kicsit megvezetem a kiskorúakat. Nos, ez sikerült, vagyis inkább csalódás volt számukra, hogy nem azt kapták, amit sejtettek a külleme alapján, de ez csak egy pillanatig tartott, mert a süti olyan finom lett, annyira harmonikus ízvilágot eredményezett a máknak a túróval történő házasítása, hogy végül megbocsátottak nekem. :))

A kétféle alkotórész mennyiségét viszont nem sikerült összhangba hozni, így a kis virágos formámban egy adagnyi lett olyan, mint a kiinduló muffin, vagyis hogy a tészta közepére került a túró, kvázi töltelékként, míg egy másik hatos esetében csak alsó rétegre futotta a mákos tésztaalapból, a tetején a túró "fedetlen" maradt. Egyik jobb lett, mint a másik.:)

Mákos-túrós virágok
Hozzávalók:
A mákos réteghez
12 dkg mák
szódabikarbóna
3  tojás
6-7 dkg eritrit
fahéj
2 ek alacsony zsírtartalmú (nálam konkrétan 0,1 %-os) joghurt
1 ek kókuszkrém (mivel kb. ennyi maradt egy bontott dobozban, amit jobbnak láttam már felhasználni, belekerült, de elhagyható, mehet helyette joghurt)

A túrós részhez
30 dkg zsírszegény túró
5 dkg eritrit
2 ek sovány tejföl
1 ek útifű maghéj
vanília, citrom (lé és héj) ízlés szerint

A túrót alaposan kikeverjük a többi hozzávalóval. A mákos tésztaréteghez a tojást habosra keverjük a cukorpótlóval, a fahéjjal, a joghurttal és a kókuszkrémmel, majd a szódabikarbónával vegyített darált, természetesen cukrozatlan mákot gyors mozdulatokkal, éppencsak belekeverjük.

A szilikonformát nem kentem ki, de muffinformába papírt raknék, majd egy kanál mákos masszára helyeztem egy púpozott kanál túrótölteléket, ezt befedtem egy újabb kanál mákossal. (a második adagnál elmaradt a felső réteg, mint említettem).

170 fokon sütöttem, tűpróbával ellenőrizni lehet, milyen fázisban van a süti.

Nagyon finom. :))



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések