Citromos-diós keksz

Ennek keksznek a hagyományos, gabonalisztes változata szintén nagy kedvenc, a recept anyósomtól származik. Ma gondoltam egyet és megpróbáltam másként megalkotni, ami sikerült is. Méghozzá igen jól. :)

Citromos-diós keksz

Hozzávalók (27 darab angyalka forma lett) 
10 dkg kókuszzsír
csipet só
10 dkg zsírtalanított mandula-és kókuszliszt vegyesen (nálam most 6-4 dkg)
2 dkg DW 1:4 édesítő
3 kisebb biocitrom héja
1 citrom leve
1 tk rumaroma
1 csipet szódabikarbóna
1 tojás sárgája

A tetejére
1 tojás fehérje
5 dkg dióbél

A puha, de nem folyékony zsírt késes aprítóban morzsalékossá dolgoztam a lisztekkel és a cukorral. Gyors mozdulatokkal összeálló tésztává gyúrtam a többi alkotóval és 10-20 percre kiraktam a hidegre.

Szilikonos nyújtólapon, sütőpapírt ráborítva vékonyra, kb, 3-4 mm-re nyújtottam és ezúttal angyalokat szaggattam belőle. A formákat sütőpapíros tepsibe pakolgatjuk, tetejket megkenjük a tojás fehérjével, amit előzőleg villával kicsit felverünk és megszórjuk a durvára aprított dióval.

180 okra előmelegítjük a sütőt és 10 (!) perc alatt megsütjük.

Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-etelek-webshop.hu/  




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések