Tonhalas-diós-paradicsomos kosárkák

Mini pie, sósan megvalósítva. Ünnepi előétel vagy szilveszteri parti-tartozék. :)

Tonhalas-diós-paradicsomos kosárkák

Hozzávalók (6 darab nagyobb muffin formához):

Tésztához:
4 dkg kókuszzsír
1 mk só
2 tojás sárgája vagy 1 egész tojás
20-40 gramm víz
1 dkg zsírtalanított szezámmagliszt
1 dkg zsírtalanított kókuszliszt
2 dkg nyílgyökér liszt
2 dkg útifű maghéj

Töltelékhez:
1 kisebb fej vöröshagyma
só, frissen őrölt bors
1 doboz tonhal (saját lében)
10-15 dkg paradicsom sűrítmény
2 ek reszelt parmezán 
1 dkg dió

A puha, de nem folyékony kókuszzsírt gyors mozdulatokkal elmorzsoljuk a szárazanyagokkal, majd hozzágyúrjuk a nedves alkotókat. Szépen összeálló tésztát kell kapnunk, amit legalább fél órára hidegre rakunk.

Közben elkészítjük a villámgyors tölteléket, amihez a hagymát apróra vágjuk és kevés víz hozzáadásával megdinsztelünk, hozzáöntjük a paradicsomot, a tonhalat (levével együtt), sózzuk, borsozzuk és sűrű mártássá főzzük. Miután elzártuk alatta a lángot, hozzákeverjük a sajtot és a durvára aprított diót.

A tésztát kb. 3-4 mm-re nyújtjuk és most jön a kicsit macerásabb rész: nekem nem ment úgy, hogy nagyobb méretű köröket kiszaggatva azokat a formába ültetem és ezzel meg is van a kosár, hanem 2 részletben dolgoztam. A muffinforma aljának megfelelő nagyságban szaggattam előbb köröket, azokat a forma aljára raktam, majd az oldalaiba  - a tésztából csíkokat vágva és olykor a kezemet bevizezve - kézzel nyomkodtam a peremet.

A 180 fokra előmelegített sütőbe vakon elősütöttem - sütőbab nélkül, magában - kb. 4-5 perc alatt a kosárkákat, majd kivéve egyenletesen megpakoltam a töltelékkel. A megmaradt tésztából 6 darab kisebb csillagot szaggattam és azokkal befedtem a tetejüket.

További 20 perc alatt sültek készre a mini pitécskék.

Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések