Szilveszteri rétes

Az év utolsó napjához közeledvén réteskészítésbe fogtam. Na, azért a házilag készített nyújtós-húzós formáció távol áll tőlem, bár nem elképzelhetetlen, hogy egyszer még nekiveselkedek, alkalmasabb helyzetben és időben. De mivel ez a mostani nem az, így az egyszerűségre törekedtem. Magyarul a család többi tagja - bolti - leveles tésztából készültet fog kapni, míg a magam és a bátor családtagjaim örömére egy paleo változatot is összehoztam. Persze a paleo rétes gondolata nem az én fejemből pattant ki, a keresőben kb. mindenhol ilyen tésztából készül, én most csak az elkészítés módján újítottam, mert nem volt kedvem palacsintákat sütögetni egyesével.



Totus-barackos rétes

Hozzávalók 2 rúdhoz:
Tésztához:
8 db tojás fehérje
csipet só
fél tk szódabikarbóna
8 dkg víz

Töltelékhez:
házi mentes baracklekvár
30 dkg totu /túró
ízlés szerint édesítés, citrom és vanília
15 dkg víz (túró esetében kevesebb vagy el is maradhat)
1 ek Cocomas (elhagyható)
kenéshez 1 tojás

Az ételeimhez a hozzávalókat remek áron vásárolhatod meg Szafinál, az alábbi linkre kattintva:

http://www.dietas-termekek-webshop.hu/      


A "tészta" hozzávalóit gépi habverő legalacsonyabb fokozatán, kb. 1 percig alaposan elkeverjük, kissé habosítjuk.

Merőkanál segítségével egy teflon tepsibe  (kb. 32x22 cm-es volt az enyém) kanalazzuk kb. a felét, egyenletesen és vékonyan elosztva a tojásmasszát, de előtte a tepsit a biztonság kedvéért kenjük ki zsiradékkal (én EZ Coat olajspray-vel fújtam be).



A sütőt 100-110 fokra előmelegítjük és a tésztát 20 perc alatt megsütjük. A sütőből kivéve rögtön egy sütőpapírra borítjuk, a sütőt felkapcsoljuk 200 fokra.

Megpakoljuk a választott töltelékkel, a külső szélére halmozva azt, majd a papír segítségével feltekerjük, a végeit alá hajtjuk.


Átemeljük egy tepsibe, lekenjük a felvert egész tojással, majd a bemelegedett 200 fokos sütőben barnulásig (kb. 20-25 percig)  sütjük.

                                      



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések