Almás pite

Nagy kedvencünk az almás pite. Ebben az időszakban elég gyakran készítem a hagyományos(abb) változatát is, évek óta ugyanazon bevált recept alapján. Szerettem volna egy nekem valót is és bár tudom, hogy a paleoban a a hőkezelés miatt csak kompromisszumos, oly' ritkán eszem gyümölcsös édességet és egyébként is annyira óvatosan bánok magával a friss gyümölccsel is, hogy úgy határoztam, időnként belefér egy kis koncentrált fruktóz is. És paleonak is tekintem. :)

Ezúttal is hasraütésszerűen kevertem be a tésztát, részben azon okból kifolyólag, hogy egyes fajtákból csak ennyi volt a zacskóban és nem volt érkezésem az adott maglisztból újat felbontani. Vagyis tetszőlegesen létrehozható az alap tészta, nem feltétlen a lenti összetételben.

Almás pite

Hozzávalók:
10 dkg kókuszzsír
kb. 5 dkg cukornak megfelelő akármi :))
összesen 8-9 dkg magliszt (nálam ebben mákliszt, fekete ribizke liszt, lenmagliszt, gesztenyeliszt és mandulaliszt szerepelt)
víz (kb. 1/2 dl)
csipet só
1 ek útifű maghéj

alma
fahéj, cukor, citrom

A hideg zsírt megkíséreljük összemorzsolni a liszttel, majd hozzágyúrjuk a cukrot, sót, a maghéjat és a vizet. Egy időre hűtőbe tesszük a tésztát.

Ezalatt elkészíthetjük a tölteléket, saját ízlésünk szerint, úgy mennyiségében, mint ízesítésében. Én félkészre szoktam párolni, minimális cukorpótló és sok-sok fahéj, citromlé és héj kíséretében.

A piteformát kizsírozzuk, a tésztát belenyomkodjuk, hogy némi pereme is legyen. Kb. 10 perc alatt "vaksütjük" 170 fokos sütőben.

Ezt követően megpakoljuk a töltelékkel, ami alá mehet akár darált dió, mandula stb. is. Én most az alma tetejére szórtam egy kevés mandulát és azzal sütöttem. készre.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések