Fehérjebomba: dupláncsokis túrópalacsinta

Nos hát, átmentem testépítőbe. :) Zúzom befelé a fehérjét, ahogy csak bírom. Komolyra fordítva a szót, ez azért némileg túlzás, de tény, hogy mindamellett, hogy figyelek (nem számolom, csak saccperkábé belövöm) a szénhidrátra, a zsír pedig nem a barátom, igen sok fehérjét tolok be. Ennek elsődleges formája a csirkemell, tojás(fehérje), a hal mindenféle mennyiségben és módon, a túró (mint gyakorlatilag az egyetlen tejtermék, amit meghagytam az étrendemben) és hát igen, proteinpor alakjában is fogyasztom.

Utóbbi elsődlegesen edzések után (amiből valljuk meg, elég sok előfordul az életemben) kerül elő a konyhaszekrényből, de olykor vacsora után/helyett is legurítok egy adagot. Ha pedig tovább akarom turbózni a fehérjebevitelt (és mondjuk szeretném szorítani lefelé a ch-t, mivel pl. liszt helyettesítésére is kiváló), 1-1- étekbe is becsempészem, elsődlegesen valamilyen nassolnivalóban szokott helyet kapni.

Így történt ez a minap is, amikor rám tört a palacsinta utáni eszméletlen vágy. Ráadásul csokisat kívántam. Íme a végeredmény. Pár pillanat alatt összedobható volt, pár percet állni hagytam, ezt még ki is bírtam, ellenben a sütés picivel több türelmet kívánt (volna), mint amivel én akkor már rendelkeztem, így Péter vette át a sütő szerepét, akinek nagy türelemmel, odafigyeléssel és sok szeretettel sikerült néhány igen guszta példányt előállítani.

Túrópalacsinta

Hozzávalók (5-6 darabhoz)
25 dkg zsírszegény túró
csipet só
2 egész tojás
2 tojásfehérje
2 ek zabpehely
2 mérőkanál (1,5 dkg) csokis proteinpor (lehet másmilyen is, most csokibombát szerettem volna) - nálam Peak Delicious Whey volt, mivel csakis Peak-ben utazom e téren
1 kk szódabikarbóna
kb. 1.5 dl víz
1 csapott ek chia mag

Előállítása rém bonyolult: gépi habverővel mindent jó alaposan kikeverünk. A folyadékot találomra adtam hozzá, kb. ennyi lehetett, a lényeg, hogy jó sűrű palacsintatészta kerekedjék ki a történetből.

Sütéskor minden darab alá tettem egy kávéskanálnyi kókuszzsírt.

A feltéthez ezúttal mikróba hajítottam kb. fél tábla cukormentes étcsokit, majd mikor kevésnek bizonyult, hozzászórtam egy kevés zsírszegény kakaóport és némi Cocomas-szal lazítottam. :))



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések