Nagyon kókuszos paleo csigák

Kicsit bénácska csiguszok születtek, de a vártnál könnyebb volt az összeállítása/elkészítése, a szeletelésnél gyűlt meg vele leginkább a bajom, nyeklett, kinyomódott belőle a töltelék, ezért is olyan formátlanok a darabok.

De ezen túllépve nagyon kókuszos, könnyű lett a végeredmény. Én sajnos elkövettem azt a hibát, hogy még azon melegében ettem belőle, jól meg is fájdult tőle a gyomrom, de mivel a többieknek ilyen problémájuk nem volt, ezért a hiba az én készülékemben volt, a csigáknak semmi bajuk nem volt.

Kókuszos csigák

Hozzávalók:
A tésztához
4 tojás
5 dkg kókuszzsír olvasztva
csipet só
6-7 dkg cukornak megfelelő édesítő
20 dkg magliszt - a lényeg, hogy domináljon a kókuszliszt (nálam eben 11 dkg kókusz, 2 dkg szezámmag, 2 dkg lenmag, 2 dkg gesztenye és 3 dkg mandulaliszt volt - az arányok kizárólag annak köszönhetők, hogy pl. a kókusz és gesztenyeliszt ezzel éppen elfogyott és nem akartam újat bontani)
jó sok rumaroma
1 tk szódabikarbóna
2 dl Cocomas krém
1 dl víz

Krémhez:
25 dkg Cocomas krém
1-2 ek útifű maghéj
sok rum-és vanília aroma
kb. 4-5 dkg cukornak megfelelő édesítő

A tészta hozzávalóiból ruganyos tésztát gyúrunk, szépen elvált az edény falától, kicsit pihentetjük (amíg kikeverjük a krémet). Két sütőpapír-darab között egy tekintélyes nagyságú téglalappá kinyújtjuk, mint említettem, ez meglepően könnyen ment.

A krémet a tésztára kenjük, az útifűtől jól besűrűsödik.És aztán jöhet a feltekerés, az alsó papír segítségével.

Számomra a legmacerásabb ezúttal a vágás volt, de megoldható, csak óvatosan kellett bánni a rúddal.

Sütőpapíros tepsiben sült, a szokásos 170-180 fokon, amíg enyhe színt kapott a csiga, illetve kellőképpen szilárdnak tűnt. :)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések