Fahéjas tekercs

Az utóbbi időszak legnagyobb sikere volt kicsiny otthonunkban ez a zabpehely és kókuszliszt keresztezésével készített, kelt jellegű tekercs.

Fahéjas tekercs

Hozzávalók:
5 dkg kókuszolaj
1 tojás
10 dkg Cocomas krém
5 dkg langyos víz
csipet só
csipet aszkorbinsav
1 kk cukor (elhagyható)
1,5 dkg DW 1:4 édesítő
10 dkg apróra darált zabpehely
5 dkg DW Zero 6 liszt (vagy más gabonaliszt, ki mit használ)
5 dkg zsírtalanított kókuszliszt
1/2 szárított csomag élesztő

A hozzávalókat alaposan összegyúrjuk. Ha nem gépben dagasztunk, a vízben fel lehet futtatni az élesztőt, de valójában nagy jelentőséggel nem bír ez a művelet, én nem is alkalmaztam.A tésztát célszerű pihentetni, bár lényegében ez idő alatt sem fog megkelni., én azért 1 órán át nyugiban hagytam.

Az átgyúrt tésztát 2-3 mm vastagságú téglalapra nyújtjuk, nem kell megrémülni, mert természetesen nem úgy viselkedik, mint egy gabonalisztes tészta, kissé töredezik, de nem okoz különösebb nehézséget a megmunkálása. A választott töltelékkel megkenjük, ami nálam ezúttal minimális vaj, fahéj és eritrit volt, majd óvatosan feltekerjük. Én őzgerinc formába raktam, de minden további nélkül sülhet egyszerű sütőpapíros tepsiben.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra és barnulásig sütjük a tekercset. Nekem nagyon kicsit megrepedt, mint az látható is alább. ami persze semmit nem vont le az élvezeti értékéből. :)

Az ételeimhez a hozzávalókat Szafinál tudod egy helyről, jó áron beszerezni: http://www.dietas-etelek-webshop.hu 











Megjegyzések

Népszerű bejegyzések