Sajtos lenes csiga

Ha a paleo oldaláról nézzük, maximum erősen kompromisszumos sós rágcsáról beszélhetünk, lévén sajt és zabpehely is van benne. Továbbá kifejezetten ronda külsővel bír. De azért biztatok a kipróbálásra. :D

Ihletadó ez a sajtos csiga volt, persze végeredményben nem sok hasonlóság fedezhető fel köztük, de amióta szembe jött velem, azon gondolkodtam, hogy kéne valami hasonló....

Sajtos lenes csiga

Hozzávalók:
6 dkg kókuszzsír
5 dkg zabpehely
10 dkg zsírtalanított lenmagliszt
1 tk só
1 tk szódabikarbóna
1 tojás sárgája
10 dkg totukrém (vagy totu és víz keveréke)

kenéshez vaj vagy kókuszolaj
kb. 10 dkg sajt tölteléknek

A kemény (!) kókuszzsírt a zabbal, lenmagliszttel és a sóval késes aprítóba tesszük és pár pillanat alatt morzsásra vegyítjük. Hozzágyúrjuk a többi alkotót és fél órára hűtőbe tesszük.

Aztán jön a neheze, a nyújtás. Nem tagadom, mérgelődtem közben nem keveset, szilikonos lapon nyújtottam úgy, hogy a tésztára folpack-ot borítottam és alá is szórtam lenmaglisztet. Kb. 3-4 mm vastagságúra nyújtjuk, megkenjük a választott zsiradékkal, végezetül megszórjuk a sajttal.

A következő lépés, a szoros feltekerés, még a nyújtásnál is több bosszúságot hozott, közben is próbált darabokra esni, szakadni, lukadni, de végül legyőztem, bár a külsején némi nyomott hagyott a küzdelmünk.Gyorsan alufóliába csomagoltam a rudat és bedugtam a mélyhűtőbe.

Kb. fél óra elteltével kivesszük, fél centis darabokra vágjuk és 180 fokos előmelegített sütőben készre sütjük.

Remélem, sok kedves olvasó kedvet kapott az elkészítéséhez :DD

Az ételeimhez a hozzávalókat Szafinál tudod egy helyről, jó áron beszerezni: http://www.dietas-etelek-webshop.hu 




                                       





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések