Sütőtök-köntösben sült csigák

Óriási adagnyi csigusz született a lenti mennyiségből, fahéjas és kakaós tekercsek vegyesen. Tudom, a sütőtök szénhidrát tartalma relatíve magas, ezt viszont kompenzáljuk a Zero 6 liszttel. Majdnem sikerült egyforma arányokat kihoznom, 20 darab fahéjas, 19 darab kakaós csiga lett, mind közepes méretűek, baráti paraméterekkel.

Sütőtök-köntösben sült csigák

Hozzávalók:
Tésztához:
25 dkg sült, pürésített sütőtök
4 dkg kókuszolaj
2,5 dl növényi tej vagy tejfogyasztóknak tej
csipet só
csipet aszkorbinsav
1 dkg DW 1:4 cukorpótló
1 tojás
1 tojás sárgája
1 tk vanília aroma
15 dkg zabpehely
20 dkg DW Zero 6 liszt
20 dkg tk. zab- vagy tönköly liszt
1 csomag szárított élesztő

Tölteléknek:
fahéj, zsiradék, édesítő
kakaópor, zsiradék, édesítő

Öntözéshez további tej


A szokásos módon bedagasztjuk a tésztát. Fontos, hogy a sült tök már teljesen kihűlt állapotban kerüljön bele.  Letakarva langyos helyen legalább 1 órán át kelesztjük.

A duplájára kelt tésztát felezzük, nekem szinte pontosan 1.2 kg lett, így 60-60 dkg-os részekre osztottam.

Lisztezett nyújtólapon mindkét felet 2-3 mm vékonyságú téglalapra nyújtjuk és megpakoljuk a választott töltelékkel, ami természetesen nem csak kakaós vagy fahéjas lehetséges, egyebeket is el tudok képzelni.

A tésztát szorosan feltekerjük és 1 cm vastag csigákat vágunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk és letakarva tovább pihentetjük.

Közben előmelegítjük a sütőt 180 fokra. Mielőtt beraktam a tepsit, a csigák tetejét lefújtam olajspray-vel és szitáltam rá további kakaót/fahéjat, majd 20-22 perc alatt készre sütöttem.

A sütőből kivett csigákat rögtön meglocsoltam felforrósított tejjel.

Az ételeimhez a hozzávalókat Szafinál tudod egy helyről, jó áron beszerezni: http://www.dietas-etelek-webshop.hu 











Megjegyzések

Népszerű bejegyzések